عملیات احداث اولین کارخانه تولید ملات خشک آماده در کشور آغاز شد

کلنگ احداث اولین کارخانه تولید ملات خشک آماده در کشور، دیروز سه‌شنبه 24 فروردین طی مراسمی با حضور وزیر مسکن و شهرسازی به زمین زده شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن؛ به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کلنگ احداث اولین کارخانه تولید ملات خشک آماده در کشور به منظور آغاز عملیات اجرایی این پروژه، با حضور آیت‌الله رسولی محلاتی رئیس شورای مرکزی و نماینده ولایت فقیه، وزیر مسکن و شهرسازی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن و جمعی از مسئولین در محل کارگاه بنیاد بتن البرز واقع در سمنان انجام شد. این کارخانه در مدت یک سال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می‌گردد.

 کمیته سیمان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در پاییز 1386 کار پژوهشی در خصوص تولید و مصرف ملات خشک آماده را در قالب یک پروژه تحقیقاتی با عنوان " تحقیق به منظور تولید ملات خشک آماده" به عنوان اولین پژوهش در این خصوص در کشور آغاز نمود که به موازات انجام این پروژه نیز مشاوره‌هایی از سوی این مرکز جهت راه‌اندازی خط تولید این ملات در کشور صورت پذیرفت.

در تولید ملات‌های خشک آماده، اطمینان از کیفیت و انتخاب نسبت صحیح مواد و مصالح تشکیل‌دهنده شامل چسباننده‌ها، فیلرها و افزودنی‌ها‌ی شیمیایی وجود داشته و لذا درجه اطمینان از عملکرد محصول نیز افزایش پیدا می‌کند.

در مقایسه با ملات‌های کارگاهی( سنتی)، ملات‌های خشک آماده در کارخانه، با تجهیزات ویژه برای پیمانه کردن و اختلاط همه اجزای لازم، با کنترل کیفیت دقیق تولید می‌شوند.

۲۸ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۰۸
http://www.bhrc.ac.ir |
اشتراک در