تشریح تجربیات گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره آموزشی سازمان ملی زمین و مسکن

تشریح تجربیات گروه سرمایه‌گذاری مسکن در دوره آموزشی سازمان ملی زمین و مسکن
هرساله سازمان ملی زمین و مسکن دوره های آموزشی جهت ارتقا سطح کارشناسی و مدیریتی مجموعه سازمان مرکزی و ادارات مسکن و شهرسازی استانهای کشور برگزار می نماید که دوره اخیر آن مورخ 24و25 بهمن ماه 1400 درحوزه فنی و مهندسی و دفتر فناوریهای نوین ساخت مسکن، با عنوان "صنعتی سازی ساختمان با استفاده از فناوریهای نوین در راستای توسعه پایدار" برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سازمان ملی زمین و مسکن همه‌ ساله دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح کارشناسی و مدیریتی مجموعه سازمان مرکزی و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور برگزار می‌نماید، که دوره اخیر آن (24 و 25 بهمن ماه 1400) در حوزه فنی و مهندسی و فناوری‌های نوین ساخت مسکن، با عنوان «صنعتی‌سازی ساختمان با استفاده از فناوری‌های نوین در راستای توسعه پایدار» برگزار گردید.

در این دوره آموزشی ترکیبی که به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد، تمرکز بر کلید توسعه پایدار یعنی کاهش مصرف انرژی و آلودگی‌های زیست محیطی در کشور بود و مدیریت تحقیق و توسعه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، با همراهی نمایندگانی از پروژه EEEB و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این دوره به عنوان مدرس حضور یافتند.

«شقایق یگانه» مدیر تحقیق و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در این جلسه ضمن معرفی پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان (EEEB) که با مشارکت و همکاری معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، سازمان UNDP، صندوق بین‌المللی GEF، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و ستاد فناوری‌های نانو به سرانجام رسیده است، دستاوردهای پروژه پایلوت بنفشه 2 را که با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران اجرایی شده است را برشمرد که از جمله آنها، کاهش 30 تا 35 درصدی در مصرف انرژی به عنوان نخستین پایلوت ساختمان‌های کم انرژی(EC+) و منطبق با مبحث 19 جدید مقررات اجرایی شده شناخته می‌شود.

در این نشست همچنین زمینه‌های قابل بهبود و چالش‌های پیش رو جهت توسعه دانش به دست آمده در انبوه‌سازی نیز بررسی و مسایل و دغدغه‌های توسعه‌گران در ایجاد کیفیت مورد انتظار در ساختمان‌ها مطرح گردید.

گفتنی است؛ از مهم‌ترین مسایل مطرح شده این نشست، هزینه ساخت و نقش اقتصاد چرخشی در موضوع راه‌کارهای بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌های کشور بود که بتواند با استفاده از مدل‌های توانمندسازی و یا روش‌های نوین بهره‌برداری ساختمان‌ها، ضوابط و مقررات مربوطه به‌ویژه در مبحث 19 جدید مقررات ملی در دستور کار اجباری طراحان، سازندگان و نظام مهندسی قرار گرفته و عملیاتی گردد. همچنین در کنار این موضوع، نقش فرهنگ‌سازی بهره‌برداران، ارتقای دانش فنی و فناورانه سازمان‌های نظام مهندسی و شهرداری‌ها، طراحان و سازندگان نیز حایز اهمیت می‌باشد .

تشریح تجربیات 2
تشریح تجربیات 2

لازم به ذکر است؛ در آبان ماه امسال، مصوبه هیئت وزیران در خصوص صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌های کشور، مبنی بر رعایت دستگاه‌های اجرایی کشور در کسب رده انرژی EC (منطبق با مبحث 19 جدید) و الزام به درج این رده انرژی در پایان‌کار ساختمان‌ها از سال 1401 (بصورت پلاک توسط شهرداری‌ها) ابلاغ گردیده است.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۵۳
اشتراک در