برگزاری چهارمین دوره کنفرانس مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)

برگزاری چهارمین دوره کنفرانس مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)
چهارمین کنفرانس مدلسازی اطلاعات ساختمان در روزهای 26، 27 و 28 مهر ماه برگزار خواهد شد.

مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) رویکردی نوین در برآوررد، طراحی، اجرا و مدیریت دارای در چرخه حیاط پروژه می‌باشد که شرایطی را فراهم می‌کند تا تمامی ارکان پروژه در یک فضای کاملاً تعاملی به انجام نقش و مسئولیت خود در پروژه بپردازند. این رویکرد سبب افزایش یکپارچگی و هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف فنی، اجرایی و مدیریتی پروژه شده و کمک می‌کند بسیاری از مسائل و چالش‌های فعلی پروژه‌ها به حداقل ممکن برسد. قوانین ساخت و ساز در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا به گونه‌ای است که اجازه ساخت و ساز بدون کاربرد BIM را نمی‌دهد و استفاده از این رویکرد برای تمام ارکان پروژه گریزناپذیر شده است.

در این راستا پیشگامان صنایع ساخت ‌و احداث، محققان و سرمایه‌گذاران به دنبال پیروی از الگوهای ارایه شده در فنآوری بیم، اقدام به برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی متعددی در سطح جهان با محوریت BIM نموده‌اند. از جمله مهم‌ترین این کنفرانس‌ها می‌توان به کنفرانس‌هایی در کشور هلند، امارات، آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس اشاره کرد.

اولین دوره کنفرانس با شعار: “بیم، ضرورت، چالش‌ها و افق‌های پیش رو” و دومین دوره آن با محوریت “راهکارهای توسعه و پیاده‌سازی BIM در سطح پروژه، سازمان و صنعت” در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ برگزار شد و مورد استقبال گسترده مخاطبین این حوزه قرار گرفت. پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید داخلی و بین‌المللی، بیان تجربیات پیاده‌سازی BIM در پروژه‌های مختلف، ارائه مقالات علمی و برگزاری نمایشگاه جانبی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کنفرانس بود.

سومین دوره از کنفرانس بین‌المللی مدل‌سازی اطلاعات ساخت با محوریت “توسعه اسناد ملی و بالادستی در زمینه BIM” در سال ۱۳۹۹ برگزار شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا این دوره از کنفرانس به صورت آنلاین برگزار شد و خوشبختانه همچون ادوار قبل مورد استقبال گسترده مخاطبین این حوزه قرار گرفت. پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید داخلی و بین‌المللی، بیان تجربیات پیاده‌سازی BIM در پروژه‌های مختلف، ارائه مقالات علمی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این کنفرانس بود. با توجه به نقش و جایگاه برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در تبادل دانش و تجربه بین نهادهای حاکمیتی، کارفرمایان، پیمانکاران، مشاوران، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و سایر فعالان حوزه BIM، در بیانیه پایانی کنفرانس سوم به برگزاری دوره‌ای این کنفرانس به صورت سالانه تأکید شد و به برگزارکنندگان و حامیان کنفرانس مأموریت داده شد برای برگزاری دور چهارم این کنفرانس بین‌المللی با محوریت «ظرفیت‌ها، الزامات و تجربه‌های برتر BIM در پروژه‌های مختلف صنعت ساخت» اقدام نمایند. مهم‌ترین بخش‌های پیش‌بینی شده در کنفرانس چهارم نیز عبارتند از:

  • سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید برتر داخلی و بین‌المللی
  • کارگاه‌های آموزشی مرتبط با مفاهیم و کاربردهای BIM
  • ارائه تجربه‌های برتر پیاده‌سازیBIM در صنعت ساخت
  • معرفی جدیدترین دستاوردهای علمی در قالب مقالات شفاهی و پوستری
  • برگزاری مسابقه بین فعالان حوزه BIM با اهداء جوایز به نفرات برتر
  • برپایی نمایشگاه تخصصی از توانمندی‌های شرکت‌های فعال در زمینه BIM
  • برگزاری جشنواره نشان تعالی BIM و معرفی پروژه‌های برتر کشور در بکارگیری BIM
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹
اشتراک در