نشست دوجانبه اتاق بازرگانی ایران و لهستان با موضوع فناوری‌های سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر

نشست دوجانبه اتاق بازرگانی ایران و لهستان با موضوع فناوری‌های سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر
نشست دوجانبه اتاق بازرگانی ایران و لهستان با موضوع فناوری‌های سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر، با حضور واحد تحقیق و توسعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان بزرگترین متولی تولید مسکن در ایران برگزار شد.

اولین دور از نشست مشترک اتاق بازرگانی ایران و لهستان با محوریت موضوع فناوری‌های سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور سفیر لهستان، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و همچنین نمایندگان مرتبط در سایر بخش‌های اداری و دولتی دو کشور برگزار شد. همچنین شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط با موضوع، از دو کشور در این نشست حضور پیدا کردند. هدف از برگزاری این نشست آشنایی بیشتر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های سبز و انرژی تجدیدپذیر در دو کشور و ایجاد کانال ارتباطی موثر میان اکوسیستم کسب‌وکار ایران و لهستان، بوده است. در این نشست علاوه بر انجام سخرانی و ارائه شرکت‌های حضور یافته، فضایی جهت انجام مذاکرات بین شرکتی (B2B) و ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دو کشور نیز در نظر گرفته شده بود.

گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مسکن در کشور و همچنین الگوساز در حوزه پیاده‌سازی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در این نشست حضور داشت. واحد تحقیق و توسعه این مجموعه با هدف آشنایی با الگوهای موفق پیاده‌سازی فناوری‌های سبز در کشور لهستان و همچنین ایجاد ارتباط با شرکت‌های فعال این حوزه، در این نشست حضور پیدا کرد. در ارائه مجموعه سرمایه‌گذاری مسکن با عنوان «توسعه ساخت‌وساز پایدار در انبوه‌سازی مسکن» علاوه بر بیان دستاوردهای شرکت در حوزه پیاده‌سازی فناوری‌های سبز در پروژه‌های مختلف گروه و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد (UNDP)  و پروژه عمرانی این سازمان در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی (EEEB)، رویکردهای مجموعه جهت ورود به بازارهای بین‌المللی مطرح شد. همچنین سلسله جلساتی با شرکت‌های لهستانی حاضر در نشست برگزار شد و از میان آنها، دو شرکت ایزودوم (IZODOM) در حوزه‌های ساختمان پیش‌ساخته با فناوری عایق ماندگار (ICF) و شرکت اِی کیو تی واتِر (AQT WATER) در حوزه تصفیه آب خاکستری خانگی ابراز تمایل برای همکاری بیشتر با گروه سرمایه‌گذاری مسکن را داشتند.

۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۱۲
اشتراک در