خانۀ صلح بر روی تپه ای‌ در جئوچانگ

خانۀ صلح بر روی تپه ای‌ در جئوچانگ

 

 

 

 

 

 

خانه صلح بر روی تپه ای‌ در جئوچانگ توسط استودیوی گئون طراحی شده است.
اطلاعات پروژه
معمار: هایانگ نام لیم، اونجو روه، استودیوی گئون
تیم پروژه: سانگ وولی، مین جونگ چوی، سانگ پیل لی، سئونگ ون سون، هان موه لی
عکاس: یانگ جی پارک
موقعیت: جیونگ سانگ نام در کره جنوبی
مساحت سایت: ۵۹۶ متر مربع
زیر بنا: ۱۲۸ متر مربع
مساحت زمین چمن: ۱۶۳ متر مربع
تعداد طبقات: ۲ طبقه
نسبت ساخت به زمین:۲۱ در صد
نسبت مساحت طبقه: ۲۷ در صد
نظارت: استودیوی گئون
مدت طراحی: ۱/۹/۲۰۱۲ تا ۴/۱۲/۲۰۱۲
مدت ساخت: ۱۲/۱/۲۰۱۳ تا ۲/۵/۲۰۱۳

اختصاصی معماری نیوز: خانه ای در جئوچانگ واقع در میان زمین هایی از تپه ای تابناک در کشور کره طراحی شده توسط استودیوی گئون به عنوان مسکنی آرام برای زوج های قدیمی‌ و والدین هشتاد ساله شان ساخته شده است.


به دنبال یک زندگی‌ از فداکاری احساساتی تا فعالیت های اجتماعی، اصلاحات کاری و سایر اقدامات لازم برای کامیابی بیشتر، مالکین خانه در جستجوی خانه ای می‌ باشند که آرامش حقیقی‌ را فراهم آورده و به آنها اجازه کاشت درختان گردو و سایر محصولات موجود در کشاورزی منطقه را به آنها بدهد.

یک اتاق نشیمن رایج و آشپزخانه در ترکیب سه نسل متفاوت زیر یک سقف ساده، در میان سه اتاق خصوصی برای زن و شوهر، دخترشان و والدین آنها قرار گرفته است. پلان طبقه توازنی از فضاهای مشترک و خصوصی به دست می‌ دهد و خانه به گونه ای قرار گرفته که از محرمیت لازم برای فرد در خانواده بهره مند می‌ شود.


فرم سایت گرایش اندکی‌ در امتداد محور شرقی‌-غربی را برای خانه دیکته می‌ کند و یک شکل کشیده را به خود می‌گیرد. پنجره ها به گونه ای جهت گرفته ا‌ند تا نور خورشید از سمت جنوب را به حداکثر رسانده و دیدهای تپه سرسبز به سمت شمال غربی را از آشپزخانه و نشیمن فراهم آورد. این زمین قابل زرع بوده و در حضور چشمه ای روان و شیرین ، آبگیر کوچک و درخت بلند سرخک، استراحتی آرام را فراهم می‌ آورد.


معماران استودیوی گئون : "مالک خانه به پرومتئووس، یک تیتان در افسانه یونان، شباهت دارد. این زوج در تمام طول زندگی‌ به دیگران کمک می‌ کردند و حتی الان در هر فرصتی از دیگران مراقبت می‌ کنند. بنابر این ما یک خانه ساده و دنج می‌ خواهیم که تیتان، کسی‌ که پس از مدت ها در حال استراحت می‌ باشد را از خواب بیدار نکنیم .


در اینجا آن ها به طور کامل استراحت کرده و به خواب می‌ روند. این ساختمان به مانند کشاورزی که توفان ها را تحمل کرده و سرانجام محصولی پر بار را جمع آوری کرده و یک مکان زندگی‌ دایمی برای خانواده ای با سه نسل خواهد بود. "












۱ بهمن ۱۳۹۲ ۱۴:۰۸
معماری نیوز |
اشتراک در