50 هزار کارگر ساختمانی علاوه بر مشمولین قبلی در سراسر کشور بیمه می‌شوند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد: از 25 آبان سال‌جاری 50 هزار کارگر ساختمانی مازاد بر مشمولین قبلی در سراسر کشور بیمه می‌شوند و این سهمیه به تمام استان‌ها اختصاص داده شده است.

دکتر سیدتقی نوربخش با بیان این مطلب اظهار کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری 100 هزار کارگر ساختمانی تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: طبق قانون، سازمان تأمین‌اجتماعی تکلیف داشت تا پایان سال گذشته، 600 هزار نفر و در سال 92 نیز 200 هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه کارگران ساختمانی درآورد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: براساس بند 89 لایحه بودجه سال 92 از 92/4/1 حق‌بیمه کارگران ساختمانی که از طریق صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری اخذ می‌شد، متوقف و حق‌بیمه مربوطه به میزان 900 میلیارد تومان در 9 ماهه سال 92 از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد و به ازای آن 200 هزار نفر تحت‌پوشش قرار می‌گیرند.

نوربخش اظهار کرد: با وجودی‌که تعهدات و منابع مالی پیش‌بینی شده در قانون تاکنون به صورت کامل محقق نشده و تنها یک‌سوم آن به حساب سازمان واریز شده، سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور احترام به کارگران شریف ساختمانی نسبت به تحت‌پوشش قرار گرفتن 150 هزار نفر از آنها تاکنون اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و عملاً در مشاغل ساختمانی فعالیت دارند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: نرخ پرداختی توسط کارگران ساختمانی هفت درصد حداقل دستمزد بوده که به صورت ماهیانه در دوره‌های چندماهه قابل پرداخت است.

۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۴۰
ایسنا |
اشتراک در