کنتور آب هوشمند و شارژی

کارشناسان و مهندسان ایرانی به فناوری تولید دستگاه تصفیه آب قابل حمل دست یافتند.
مصطفی روانخواه مدیر فناوری اطلاعات شرکت کنتورسازی پارس با اعلام خبر ساخت این کنتورهای هوشمند، گفت: کنتور شارژی آب محصولی است که نخستین بار در صنعت آب کشور طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. وی افزود: این کنتور به اندازه شارژ مالی، آب تامین می کند و پس از آن جریان آب به صورت هوشمند قطع می شود.
روانخواه گفت: این کنتورها برای تامین آب عملیات ساخت و ساز ساختمان ها و مراکز تجاری قابل استفاده است و در حیاط ساختمان ها نیز که به صورت مشاع از آب استفاده می کند، کاربرد دارد. این فعال بخش خصوصی درباره اهداف طراحی و ساخت کنتورهای هوشمند شارژِی گفت: این محصول از انباشت مطالبه های شرکت های آب و فاضلاب جلوگیری می کند و افزون بر آن مانع از آب گرفتگی، آب دزدی و دستکاری کنتورها شده و با دقت بالا مانع از اتلاف آب می شود.
وی ادامه داد: این کنتور در کنار مزیت های بیان شده، گزارش گیری داده ها را برای مدیران صنعت آب آسان می کند. روانخواه درباره قیمت فروش این محصول گفت: این کنتورها با قیمت 520 هزار تومان به مشترکان عرضه می شود که از این مقدار 80 درصد آن به صورت ودیعه حفظ و پس از بازگشت کنتورها به مشترکان عودت می شود.
روانخواه تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از مشترکان تصور می کنند که نصب این کنتورها موجب می شود تا آب با قیمتی بالاتر به آنان ارایه شود درصورتی با استفاده کنتورهای شارژی، آب با همان قیمت معمول به مشترکان ارایه می شود.
وی با مثبت ارزیابی کردن فضای صنعت آب کشور اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما در این بخش از توانایی های زیادی برخوردار است و اگر سازکارهای مناسبی از سوی دولت برای بهبود شرایط فعالیت تولیدکنندگان اندیشیده شود، می توان در آینده ای نزدیک به دستاوردهای زیادی در این حوزه دست یافت.
وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، اظهار داشت: این نمایشگاه با کیفیت خوبی برگزار شده است و شاهد حضور شرکت های برتر این عرصه هستیم و می تواند در رشد و تعالی صنعت کشورمان تاثیرگذار باشد.
۱۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۵۳
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در