تصویب طرح اصلاح قانون نظام مهندسی

درخواست یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان از سوی مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست علنی امروز (یکشنبه 28 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، مطرح شد و در پایان یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان کشور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 129 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت آن موافقت کردند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازنگری 18 مورد از قانون نظام مهندسی گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال 74 به تصویب رسیده و حال با گذشت بیش از 18 سال لزوم بازنگری اساسی به قانون نظام مهندسی حس می شود.

سید مهدی هاشمی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار وزارت مسکن و شهرسازی سابق که به در حال حاضر با عنوان وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارد، برخی سیاست ها مقررات ابلاغی در ارتباط با صدور پروانه ها و همچنین با توجه به آغاز دوره مدیریتی جدید نظام مهندسی ساختمان کشور از دو ماه آینده اصلاح و بازنگری قبل از شروع دوره جدید ضرورت دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (ره)در خصوص ارتقا سطح کیفی ساختمان ،اظهار داشت: با توجه به سیاست های ابلاغی اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با بهبود کیفیت ساخت و سازها، با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اصل 44  و سیاست های جدید معماری اسلامی _ ایرانی ، لزوم بازنگری در قانون نظام مهندسی امروز بیش از هر زمان دیگرب حس می شود.

وی در خصوص تصویب طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی بیان کرد: امیدواریم  موارد مصوب شده به طور کامل اجرا شود و اصلاحات لازم نیز  طی دو ماه آینده صورت گیرد.

در ادامه ایرج عبدی یکی از نمایندگان مخالف طرح یک فوریتی اصلاح مواردی از قانون نظام مهندسی گفت: با توجه به آغاز دوره مدیریتی جدید نظام مهندسی درخواست دارم این طرح به شیوه عادی  ومنوال گذشته ادامه یابد و در دوره جدید توسط کارشناسان نظام مهندسی جدید بررسی شود.

علیرضا خسروی، نماینده موافق طرح یک فوریتی اصلاح برخی از موارد قانون نظام مهندسی بیان کرد: قانون فعلی نظام مهندسی ساختمان مربوط به 18 سال گذشته است و نیاز به اصلاح دارد.

در پایان یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان کشور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 129 رأی موافق، 20 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت آن موافقت کردند.

۲۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۵۹
صما |
اشتراک در