آغاز ساخت اولین هتل دریایی در کیش

ساخت نخستین هتل دریایی خلیج فارس در جزیره کیش آغاز شد. اولین پایه ( شمع ) این هتل دریایی در ساحل غربی جزیره کیش به زمین کوبیده شد.
ساخت نخستین هتل دریایی خلیج فارس در جزیره کیش آغاز شد.
اولین پایه ( شمع ) این هتل دریایی امروز در ساحل غربی جزیره کیش به زمین کوبیده شد.
علی صدوق مجری و سرمایه گذار این هتل دریایی گفت : با توجه به چندین سال سابقه طراحی و ساخت مجتمع های مسکونی در کیش در اقدامی کم سابقه ساخت این هتل بزرگ آغاز شده است.
وی افزود : به دلیل بومی بودن این طرح شکل هتل با ویژگی های کاملا ایرانی یعنی ترنج طراحی شده است.
صدوق گفت : طرح اولیه این هتل دریایی از سال 1389 به سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شد که پس از چندین سال مطالعه و تحقیق امسال پروانه فعالیت آن صادر شد.
وی زمان اجرای این طرح را 24 ماه اعلام کرد و افزود : این مجموعه شامل 2 هتل پنج ستاره در خشکی و دریا با مساحت 60 هزار متر مربع است که در این مجموعه 130 ویلا با متراژهای 40 تا 65 متر ساخته می شود.
علی صدوق تراسهای وسیع برای استفاده گردشگران ، رستوران مرکزی کف شیشه ای در 200 متری ساحل ، اتاقهای کف شیشه ای و امکانات منحصر به فرد دیگر را از ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت : نمونه مشابه این هتل فقط در جزایر مالدیو و کارائیب ساخته شده است.
مجری و سرمایه گذار اولین هتل دریایی خلیج فارس تفاوت عمده این طرح را با طرح نخل دوبی حفظ کامل محیط زیست دریایی عنوان کرد و گفت : در طرح هتل نخل دوبی با خاک ریزی در آب دریا اکوسیستم دریا کاملا به هم خورده است ولی در طرح هتل دریایی ترنج یک هزار شمع یا پایه دریایی در ساحل و آب کوبیده می شود و به دلیل جریان آب در زیر ویلا ها و عرشه ساختمان به هیچ عنوان به محیط زیست دریایی آسیبی نخواهد رسید.
وی به نوع مصالح به کار رفته در این طرح اشاره کرد و گفت : مصالح این طرح مطابق با استانداردهای روز دنیاست که علاوه بر زیبایی و استحکام کاملا دوستدار محیط زیست است.
برای تامین انرژی این طرح تعدادی پیل خورشیدی روی سقف 130 ویلا نصب خواهد شد و تمام انرژی مورد نیاز را تامین خواهد کرد.
ساخت و نصب عرشه اسکله را یک شرکت فرانسوی که از بزرگترین شرکتهای اسکله ساز دنیا ست بر عهده دارد. 
مدت ساخت و اجرای نهایی اولین هتل دریایی خلیج فارس 24 ماه اعلام شده است.
۲۳ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در