آغاز سیاست‌های جدید بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در آستانه ورود به دوره جدیدی از سیاست های بازآفرینی شهری در کشورمان هستیم، گفت: باید پروژه های کوچک مقیاس، تاثیرگذار بر محیط پیرامون و برطرف کننده نیازهای مردم در این محلات اجرا شود.

محمد سعید ایزدی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات نوسازی شهری پرچم داران نوسازی و بهسازی بافت های شهری هستند، گفت: در آستانه ورود به  دوره جدیدی از سیاست های  بازآفرینی شهری در کشورمان هستیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه امروزه بهسازی و نوسازی بافت های شهری امری ضروری است، اظهار داشت: امروزه تمامی برنامه ریزان و سیاست گذاران طرح های توسعه شهری دنیا بر این باورند که سیاست ها و برنامه های بازآفرینی در اولویت توسعه قرار دارند.  

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین آسیبی که در فرآیند بهسازی و نوسازی شهری شناسایی شده،  عدم ایفای نقش و جایگاه صحیح کنشگران دخیل در امر بهسازی و نوسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل باید افراد دخیل، باز تعریف و هر فردی در هر جایگاه و هر عرصه که فعالیت می کند به درستی وظایف  خود را ایفا کند تا امیدوار به تحقق برنامه های بهسازی و نوسازی شهری برای ارتقاء کیفیت محیط زندگی شهروندان بود.

ایزدی به ضرورت انجام پروژه های محرک توسعه در محلات هدف بهسازی و نوسازی اشاره کرد و گفت: این پروژه ها باید کوچک مقیاس، تاثیرگذار بر محیط پیرامون و برطرف کننده نیازهای مردم باشند.

۲۳ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴
خبرگزاری مهر |
اشتراک در