نظارت جدی استاندارد تهران بر آسانسورهای بناهای تازه ساز

مدیرکل استاندارد استان تهران نظارت بر آسانسورها در بناهای تازه ساز را از برنامه های این نهاد اعلام کرد و گفت: شهرداری بدون تاییدیه استاندارد پایان کار بناهای تازه ساز را صادر نمی کند.
مسلم بیات افزود: در سه سال اخیر نظارت بر استاندارد ساخت و نصب آسانسورها، جدی تر و امسال بیش از 6 هزار تاییدیه عملکرد آسانسور صادر شده است.
وی به مالکان واحدهای دریافت کننده گواهینامه تایید توصیه کرد برای حفظ شرایط ایمن آسانسورها، نظارت ماهانه نصابان و بررسیهای سالانه بازرسان ایمنی را مدنظر قرار دهند.
بیات ، نظارت استاندارد را بر وسایل و تجهیزات شهربازی یادآور شد و گفت: با بازرسی فنی 1337 تجهیز و وسیله بازی 79 شهربازی استان ، 838 مجوز، 363 مورد اخطار و رفع نواقص صادر و 135 مورد از وسایل غیراستاندارد تشخیص و پلمپ شد.
وی درباره کاهش تخلف در جایگاههای عرضه سوخت گفت: پارسال با بررسی 18 هزار نازل سوخت 4 درصد ، مغایر با استاندارد تشخیص داده شد که امسال به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است.
بیات همچنین از بازرسی رایگان 500 آسانسور مالکانی که در پایگاه اینترنتی استاندارد تهران ثبت نام کرده اند، در چارچوب اجرای طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری) خبر داد. وی گفت: کنترل کالاها نشان می دهد میزان تخلف هر سال کمتر شده است. 
مدیر کل استاندارد استان تهران در ادامه با تاکید بر این که کودکان زیر 10 سال نباید به تنهایی از آسانسور استفاده کنند، از شهروندان تهرانی خواست با نصب سامانه Black Out به منظور توقف آسانسور هنگام قطع برق در نزدیکترین طبقه ساختمان و 3BF برای جلوگیری از شوک های احتمالی آسانسور ، شرایط ایمن تری را هنگام جابه جایی با آسانسور فراهم کنند.
بیات درباره اقدامات اداره کل استاندارد استان تهران برای آگاه سازی ساکنان ساختمان ها از استانداردهای محصولات گفت: پارسال با چاپ و انتشار 350 هزار جلد کتاب برای کودکان و خانواده ها و تدارک آموزش 40 هزار مدیر واحدهای صنعتی و کنترل کیفی تلاش خوبی شد. وی ارتقای سطح آگاهی مردم و دست اندرکاران تولید و برخورد قاطع با متخلفان را از وظایف استاندارد اعلام کرد.
بیات تصریح کرد: با ‌تشدید بازرسی ها و ناامن کردن اوضاع برای سودجویان در کنار ارتقای استانداردهای ملی و اعمال استانداردهای خاص منبطق با شرایط کشور تلاش می کنیم تخلف ها را کاهش دهیم.
مدیرکل استاندارد استان تهران ارتباط مستقیم میزان تخلفات با ناپایداریهای اقتصادی یادآور شد و گفت: امیدواریم مناسب شدن شرایط اقتصادی، تولیدکنندگان را در فضای رقابتی آزاد و عادلانه قرار دهد تا از کیفیت محصولات کاشته نشود.
۲۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۳۸
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در