تعویض پنجره‌های قدیمی ساختمان‌ها در دستور کار قرار دارد

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تداوم تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌ با شیشه‌های دو جداره با محوریت این مرکز خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص جزئیات این برنامه انجام می‌شود.

محمد شکرچی زاده افزود: برنامه تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های با شیشه دوجداره که در سال‌های اخیر با هدف کاهش اتلاف انرژی اجرایی شده، همچنان در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: بخشی به نام «انرژی» در مرکز تحقیقات داریم که انواع محصولات و سیستم‌های ساختمانی را که در بتواند مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را پوشش دهد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

شکرچی‌زاده با اشاره به این‌که تولید انواع بتن‌های سبک از جمله محصولاتی است که در بخش انرژی مرکز به آن توجه می‌شود، گفت: به واسطه ضریب انتقال انرژی کمی که این نوع بتن دارد می‌توان از آن در جداره بیرونی ساختمان استفاده کرد. ضمن آن‌که اگر در پنجره‌ها کیفیت اجرا و مشخصات مواد اولیه رعایت شود تاثیر به سزایی در کاهش اتلاف انرژی ساختمان خواهد داشت.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که برنامه جایگزینی پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های با شیشه دو جداره توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پیگیری می‌شود، گفت:‌ جزئیات این برنامه در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

۲۱ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۱۶
تسنیم |
اشتراک در