رونمایی از مرکز توسعه مشارکت صنعت ساخت در کشور

دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری در عمران و شهرسازی از رونمایی مرکز توسعه مشارکت صنعت ساخت در گردهمایی بزرگ فعالان حوزه عمران وشهرسازی خبرداد.
امیر عابدپور دبیر اجرایی این کنگره با اشاره به لزوم بسترهای جدید برای حضور بیشتر بخش خصوصی در ساخت، راه اندازی و نیز بهره برداری از پروژه‌های متنوع زیرساختی گفت: بخش‌های مختلف بسیاری از پروژه‌های عمرانی در كشور به دلیل یکپارچه نبودن ارکان تشکیل ‌دهنده آن دچار کمبود است که نیاز به بازنگری و برنامه ریزی‌های جدیدی دراین زمینه دارد. 
کنگره ملی نظام توسعه پیمانکاری روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود. وی در ادامه هدف از برگزاری این کنگره را ظرفیت سازی جهت مشارکت های عمومی، خصوصی و اجتماعی و بازنگری در ضعف های موجود با حضور دست اندرکاران این بخش همچون مدیران ارشد بخش دولتی و خصوصی، بانک ها و موسسات تامین سرمایه، مشاوران، پیمانکاران، شهرداران و روسای شورای شهر مراکز برشمرد. 
براساس گزارش دبیرخانه نخستین کنگره ملی توسعه نظام پیمانکاری ، عابدپور افزود: این گردهمایی فعالان حوزه عمران و شهرسازی در قالب ۹ پانل تخصصی با موضوعیت مختلف مهندسی قرارداد، روشهای نوین تامین سرمایه، مشارکت عمومی، خصوصی و اجتماعی و راه اندازی و مدیریت اتاق فکر صنعت ساخت می شود. 
دبیر اجرایی این کنگره همچنین با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های مورد اشاره دراین کنگره از راه اندازی مرکز ملی توسعه مشارکت خبر داد و افزود: شرکت‌های بزرگ پیمانکاری و انبوه سازی که قادر به حل مسائل خود باشند بسیار اندک هستند و سایر تشکل‌ها نیز برای حل مشکلات خود و در گامی بالا‌تر جهت مشارکت در اجرای پروژه‌های بزرگ در مجامع بین المللی و یا کنسرسیوم‌های عمرانی منطقه نیازمند به برنامه ریزی‌های بیشتری هستند. 
وی افزود: توانمند سازی بخش خصوصی از رئوس برنامه ها و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و سیاست های کلی اعلامی از سوی مقام معظم رهبری است که رییس جمهوری نیز در برنامه ها و شعارهای اعلامی خود بر آن تاکید و تصریح ویژه ای داشتند که در این راستا هدف گذاری این کنگره ارتقای همین شاخصه و مولفه است. 
به گفته دبیر اجرایی این کنگره، در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی جانبی با حدود ۳۳ غرفه به سازمانهای دولت و خصوصی و انجمن های صنفی ذیربط، شرکت های ساختمانی، پیمانکاران، سرمایه گذاران، توسعه گران، مهندسان، تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، مدیران بانک ها و موسسات تامین سرمایه جهت ارایه آخرین دستاوردها و توانمندی های آنان اختصاص یافته است.
۱۵ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۴۰
ایرنا |
اشتراک در