اولین مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی راه‌اندازی شد

مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی علاوه برتربیت نیروهای متخصص و کارآمد، زمینه کسب تجربیات عملی در حوزه‌های مختلف شهری را برای دانشجویان مستعد و نخبه فراهم خواهد کرد.

آئین بازگشایی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی سازمان نوسازی شهر تهران روز چهارشنبه دهم مهرماه با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، حجت الاسلام و المسلمین نقویان و جمعی از مسئولان و مدیران و پذیرفته شدگان در این مرکز در محل مجتمع فرهنگی هنری شهید غنی پور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در آئین بازگشایی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی سازمان نوسازی شهر تهران، ضمن خیر مقدم به پذیرفته شدگان در این مرکز اظهار داشت: در حوزه فاصله میان علم و عمل حلقه مفقوده ای وجود داردکه با تربیت نیروهای متخصص علمی و عملی می توان این فاصله را برطرف کرد.

علیرضا جعفری با اعلام این که در عرصه علمی نیاز به نهضت نرم افزاری داریم، تصریح کرد: نکته ای که در تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، فراهم کردن بستر این پیشرفت در محیط شهرها مبتنی بر الگوهای اسلامی و ایرانی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن اشاره به این که تأکید بر نگاه مدیریت علمی برگرفته از روحیه جهادی و کارآمدی مهمترین شاخصه مدیریت شهردار تهران و همچنین موفقیت ایشان در ایجاد تحولات مثبت در کلانشهر تهران است، یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز را فراهم کردن بستری جهت جهاد علمی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از دانشجویان علاقمند و فعال به دلیل عدم وجود بسترهای لازم برای بروز تخصصهای علمی شان تنها به انجام فعالیت های علمی در حوزه مطالعات و پژوهش محدود می شوند، از این رو در نظر داریم علاوه بر تربیت دانشجویان متخصص در زمینه شهرسازی و نوسازی، بستر لازم را برای بروز توانمندی های آنان در فضاهای مختلف شهر فراهم کنیم.  

جعفری از مسئولان مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی خواست تا در کنار فعالیت های علمی، پژوهشی و مطالعاتی در این مرکز، نسبت به شناسایی دانشجویان مستعد و نخبه اقدام و بستری را جهت کسب تجربیات عملی آنان در حوزه های مختلف شهر فراهم کنند.

به گفته جعفری، مدیران و شهروندان توسعه یافته دو بازوی اصلی جهت رسیدن به نقطه توسعه یافتگی در کلانشهرها هستند.  

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با توسعه ظرفیت ها و تربیت نیروهای متخصص، نخبه و کارآمد در این مرکز بتوان در تحقق کلانشهر توسعه یافته در گام اول در کلانشهر تهران؛ گام دوم در کلانشهرهای کشور و سپس در رقابت با کشورهای مختلف و پیشرفته در سطح دنیا اقدام کرد.


۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۳۰
خبرگزاری فارس |
اشتراک در