ساخت جدیدترین قفل ضد سرقت

جدیدترین قفل ضد سرقت و ضد هک به وسیله مهندسان یکی از واحدهای فناور مرکز رشد اسلام آباد غرب ساخته شد.
مدیر یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد اسلام آباد غرب گفت: ساختار الکترومکانیکی این قفل به این شکل است که کاملاً ضد سرقت و ضد هک بوده و روی انواع درب ها ( درب گاو صندوق، مکان های امنیتی و حفاظتی) قابل نصب و تعبیه است.
افضل صحرا گرد گفت: شکل ظاهری این قفل از بیرون با قفل های الکترونیکی فرق دارد و از دو صفحه کلید که به عنوان دزدگیر یـا حفاظت از بدنه قفل به کار رفته و یک سوکت که به آن یک صفحه لمس وصل می شود ساخته شده است .
وی افزود: این قفل الکترومکانیکی یک قفل خاموش (off) دارد که یکی از مزیت ها و تفاوت های مهم آن در میان تمامی قفل های دنیاست و روشن شدن آن توسط یک صفحه لمس که مـانند کلید است به عمل می آید و هر قفل، صفحه لمس جدا دارد.
وی گفت: زمانی که صفحه لمس را وصل کردیم قفل از ما یک کد چهار رقمی می خواهد که با زدن رمز یا کد قفل ما برای مدت 30 تا 60 ثانیه فعال و روشن می شود و شماره داخل قفل فعال می شود و با تلفن همراه خود با آن تماس می گیریم و در نتیجه قفل عمل می کند.
وی افزود: اگر قفل بیشتر از مدت زمان تعیین شده روشن باشد و یا صاحب قفل درب را باز نگه دارد مدار هوشمند آن فعال شده و اتوماتیک برای چند شماره یا چند نفر و خود صاحب قفل که از قبل شماره تلفن همراهشان را به حافظه داده ایم پیغام می فرستد و اعلام هشدار می دهد .
این مبتکر گفت: امنیتی که در این سیستم جدید از لحاظ وسیله های الکترونیـکی و حفاظتی به کار رفته است تا به حال در هیچ نوع قفل یا مدار دیگری در دنیا به کار نرفته و ساخته نشده است و از لحاظ امنیتی به بالاترین حد ممکن در میان تمامی وسایل امنیتی از جمله قفل های الکترومکانیکی در دنیا رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح هیچ گونه نمونه داخلی و خارجی نداردگفت:این قفل تنها قفلی است که هیچگونه احتمال سرقت ندارد و برای اولین بار در دنیاست که ساخته می شود. در حال حاضر سه نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند که با راه اندازی خط تـولیـد این محصول حدود سی نفر در استان مشغول به کار می شوند.
۱۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۸
شاسا |
اشتراک در