برگزاری نمایشگاه سنگ محلات

رییس انجمن صنفی سنگبران محلات گفت: ششمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته در نیمور از توابع محلات در استان مرکزی برپا می شود.
حسین سروش افزود: این نمایشگاه از ۲۴ مهر امسال به مدت سه روز با حضور نمایندگان کشورهای ایتالیا، چین، آلمان، ترکیه، فرانسه و کره جنوبی به میزبانی انجمن سنگبران محلات برپا خواهد شد.
مدیر اجرایی این نمایشگاه بین المللی گفت: نمایشگاه مذکور در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع در چهار سالن اختصاصی مسقف با مجموع ۱۵۶ غرفه دایر می شود.
سروش افزود: بزرگترین فرش دستباف با نمایه های سنگ و گل محلات به مساحت یک هزار مترمربع در آیین افتتاحیه این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. وی ادامه داد: نمایش ساخت مصنوعات سنگی و مجسمه تراشی به صورت زنده با حضور استادکاران برجسته کشور و برگزاری تورهای آموزشی و گردشگری با رویکرد آموزش های کیفی معدنکاری و صنایع وابسته سنگ تزئینی از بخش های جانبی این نمایشگاه است.
مدیر اجرایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: رویکرد این نمایشگاه بر فنون تخصصی و پیشرفته در فرآوری و استخراج معدنی و استفاده بهینه از ضایعات معدنی در سایر بخش ها است که در این خصوص نیز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.
وی اظهارکرد: این نمایشگاه به منظور نشان دادن اهمیت سنگ معدنی محلات که در بازارهای جهانی از ارزش بالایی برخوردار است برگزار می شود. وی گفت: این رویداد مهم تجاری با برگزاری تورهای صنعتی و کارگاه‌های آموزشی تخصصی همراه خواهد بود.
سروش افزود: کیفیت سنگ‌های ایرانی بخصوص سنگ محلات بالاتر از نمونه‌های خارجی آن است ولی به علت کم‌توجهی به فرآوری سنگ‌های معدن محلات، عایدات از این منبع، نصیب بهره برداران محلی نمی شود. وی یادآور شد: سالانه چهار میلیون تن سنگ خام معادل ۱۲ میلیون مترمربع در ۳۰۰ واحد سنگبری محلات تولید می شود.
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: شهرستان محلات به عنوان قطب سنگ ایران مطرح است و در این نمایشگاه توانمندی های معدنی و سنگ های تزئینی ایران در حوزه ماشین آلات سنگین معدن و راه سازی، وسایل اکتشاف، فرآوری و بهره برداری معدنی و پتانسیل های برجسته این حوزه به معرض دید عموم گذاشته می شود.
«محمد مهدی حسنی» افزود: علاوه بر نمایندگان شرکتهای شش کشور خارجی و ۹۰ شرکت داخلی مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، انجمن سنگ ایران، انجمن صادرات سنگ، اتاق بازرگانی ایران، انجمن های ساختمانی و انبوه سازان کشور برای شرکت در آیین افتتاحیه این نمایشگاه دعوت شده اند.
۱۰ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۵۷
شاسا |
اشتراک در