برگزاری نمایشگاه سنگ محلات

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان مرکزی از برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته در محلات خبر داد و گفت: این نمایشگاه به منظور نشان دادن اهمیت سنگ محلات که در بازارهای جهانی از ارزش بالایی برخوردار است برگزار می شود.

علیرضا زاوشی افزود: کیفیت سنگ‌های ایرانی به خصوص سنگ محلات بالاتر از نمونه‌های خارجی آن است که به علت کم‌توجهی به فرآوری سنگ‌های معدن محلات، عایدات از این منبع، نصیب دیگران می‌شود. وی حلقه گمشده در بخش تولیدات معدنی در استان مرکزی را کمبود یا نبود صنایع فرآوری دانست و گفت: نبود صنایع فرآوری بخش عمده تولیدات سنگ یا صادر نمی‌شود یا به‌صورت خام صادر می‌شود که ارزش افزوده چندانی ندارد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه توجه به اشتغال زایی این محصول

زاوشی با بیان اینکه سنگ‌های لاشه، آهن، چینی، طلا، فلدسپات، گچ و خاک صنعتی، سیلیس، زئولیت، باریت، کائولن و مخلوط کوهی عمده کانی‌های معدنی استان مرکزی هستند اظهارداشت: مهم‌ترین راهکارهای افزایش صادرات سنگ افزایش تولید و توجه به این ماده معدنی است که در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بیشتر و کامل شدن چرخه تولید که همان، صنایع تبدیلی و فرآوری است محقق می شود.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توجه به کامل شدن این چرخه و اشتغال زایی این محصول دانست و گفت: نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته در شهرستان محلات شهر نیمور برگزار می شود. وی ادامه داد: این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه سنگ از تاریخ 24 لغایت 27 مهرماه 1392 برگزار می شود.

۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۵۲
اشتراک در