ادامه تدقیق طرح تفصیلی تهران در نیمه دوم سال

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح تفصیلی طرحی راهبردی-ساختاری است و هر سال نیازمند تدقیق ، بازسازی ، اصلاح و بهتر شدن است ، گفت : خوشبختانه در سال اول اجرا و تدقیق صورت گرفته بسیاری از مشکلات شهروندان شناسایی و حل شد و با ادامه فرآیند تدقیق در نیمه دوم سال، سایر مشکلات احتمالی نیز برطرف می شود .

مهندس علیرضا جاوید با بیان این مطلب گفت: از اقداماتی که در فرآیند سال اول تدقیق طرح تفصیلی مورد توجه قرار گرفت موضوع حقوق مکتسبه و انطابق آن با پهنه بندی ها و مندرجات این طرح بود که در این راستا اصلاحاتی صورت گرفت و برخی از مشکلات موجود برطرف شد.

وی افزود : بر اساس بند 16-16 ضوابط طرح تفصیلی جدید ، حقوق مکتسبه شهروندان و املاک آنان بسیار با اهمیت است و از این رو در فرایند سال دوم نیز باقی مانده مشکلات در این زمینه شناسایی و اصلاح خواهد شد .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه با بیان این که طرح تفصیلی تهران ، طرحی راهبردی-ساختاری است و هر سال نیازمند تدقیق ، بازسازی ، اصلاح و بهتر شدن است ، گفت : خوشبختانه در سال اول اجرا و تدقیق صورت گرفته بسیاری از مشکلات شهروندان شناسایی و حل شد و طرح توانست تا حدود زیادی نیازهای مردم را پاسخ دهد .

جاوید تصریح کرد : فرآیند تدقیق طرح تفصیلی در نیمه دوم سال دنبال می شود تا به این ترتیب سایر مشکلات احتمالی نیز برطرف شود .

وی خاطر نشان کرد : ایجاد یکپارچگی و نظم از اهداف طرح تفصیلی جدید است و برای آن افق میان مدت و بلند مدت تعریف شده است و امیدواریم با اقداماتی که انجام می شود هر ساله شاهد بهتر شدن اجرای این طرح و افزایش کیفیت اجرای آن باشیم.

۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۵۱
خبرگزاری مهر |
اشتراک در