احداث امتداد بزرگراه یادگار امام

مدیر گروه نقشه‌برداری و GIS سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با بیان اینکه خیابان شهید دستغیب یا همان دیوار پادگان جی، نقطه پایانی بزرگراه یادگار امام نخواهد بود گفت: مطالعات مربوط به ادامه مسیر بزرگراه و اتصال آن به میدان فتح و میدان ۹ دی به سرعت در حال انجام است تا با تکمیل طراحی‌ها و نقشه‌ها امکان پیشروی مسیر در آینده نزدیک فراهم شود

محمد زمانی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه توسعه فعلی بزرگراه یادگار امام ، حلقه بزرگراهی تشکیل نداده و به دلیل اتصال به معابر محدوده میدان شهیدان ( جی) نمی توان از آن به عنوان یک بزرگراه شعاعی نام برد اظهار کرد : میدان شهیدان یا همان میدان جی ، نقطه آغاز ادامه بزرگراه آزادگان است که در قالب یک تقاطع پیچیده چند سطحی به دو شاخه ربی و شرقی تقسیم خواهد شد. شاخه غربی به سمت میدان فتح و شاخه شرقی به سمت میدان 9 دی خواهد رفت.

وی در خصوص چگونگی اتصال میدان شهیدان به میدان های فتح و 9 دی گفت : شاخه غربی دریک تراز به میدان فتح می رسد اما شاخه شرقی در دو تراز بزرگراهی و شریانی تا میدان 9 دی پیش خواهد رفت ، این بخش همانند حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان دستغیب امتداد خواهد یافت.

مدیر گروه نقشه برداری و GIS سازمان مشاور فنی و مهندسی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح میدان شهیدان در چهار تراز ارتباط مورد نیاز بین دو تراز بزرگراه یادگار امام و شاخه های غربی و شرقی را فراهم خواهد کرد افزود : تراز منفی 2 در این تقاطع چند سطحی ، شامل تونلی است که ارتباط معابر غرب به شمال راایجاد می کند . در تراز منفی یک نیز مسیر غرب به شرق تقاطع ایجاد خواهد شد تا امکان حرکت از میدان فتح به میدان 9 دی میسر شود ،این بخش به تراز صفر متصل می شود تا دسترسی محلی را هم فراهم کند.

زمانی در ادامه گفت : در این تقاطع ، زیرگذر بدون سقف نیز برای ادامه مسیر از شمال به غرب نیز احداث می شود. یک پل رو گذرهم در این تقاطع چند سطحی ساخته خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد : شاخه غربی امتداد بزرگراه باید از میان اراضی پادگان جی عبور کند و به دلیل نزدیک بودن تقاطع میدان فتح به فرودگاه مهرآباد و محدودین ارتفاعی که کریدورهای پروازی ایجاد می کنند ، این بخش از مسیر اززیر بزرگراه آیت ا.. سعیدی عبور خواهد کرد.

زمانی در خصوص شاخه شرقی بزرگراه ، میدان شهیدان تا میدان 9 دی ، نیز گفت : این مسیر 3 کیلومتری در دو تراز منفی یک ویژه ترددهای عبوری و تراز صفر به عنوان معبر شریانی و جهت تامین دسترسی های محلی احداث می شود و با معابری مانند خیابان قزوین ، کمیل ، هلال احمر و.. تقاطع دارد.

۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۱۱
خبرگزاری فارس |
اشتراک در