ساخت دستگاه تسهیل کننده کاشی کاری

با توجه به اینکه برای نصب کاشی بر روی دیوار از گل استفاده می‌شد، با ساخت این دستگاه دیگر نیازی به استفاده از گل در کاشی کاری نیست.

توسط یکی از مبتکران عضو پارک علم و فناوری کرمانشاه دستگاه تسهیل‌کننده کاشی کاری ساخته شد. عارف حیدریان مدیرعامل یکی از واحدهای فناور پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه درخصوص دستگاه تسهیل کننده کاشی کاری گفت: با توجه به اینکه برای نصب کاشی بر روی دیوار از گل استفاده می‌شد، با ساخت این دستگاه دیگر نیازی به استفاده از گل در کاشی کاری نیست.

وی گفت: این دستگاه از چند گیره، چند پایه عمودی و ستون عمودی ساخته شده و با استفاده از آن می‌توان بدون استفاده از گل کاشی را بر روی دیوار نصب کرد. وی بالا رفتن سرعت کار با استفاده از این دستگاه برای نصب کاشی را از مزایای آن برشمرد و گفت: این دستگاه در ایران هیچگونه نمونه داخلی ندارد و ابتکاری جدید محسوب می‌شود.

مدیرعامل این شرکت گفت: در حال حاضر با حمایت‌های پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه موفق به راه اندازی کارگاه تولیدی شدیم که نمونه اولیه را تولید می‌کنیم. وی در ادامه گفت: برای حمایت از این طرح از سرمایه گذاران دعوت می کنم که برای پیشرفت در کار سرمایه گذاری کنند.

حیدریان گفت: نمونه اولیه این دستگاه ساخته شده و موفق به فروش آن در شهرستان سنقر و سنندج شده‌ایم. وی بیان کرد: با حمایت‌های بیش از پیش مجموعه پارک علم و فناوری برای رسیدن به تولید انبوه و تجاری سازی این دستگاه تلاش خواهیم کرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی پارک علم و فناوری، تیم کاری در این طرح را دو نفر به صورت تمام وقت عنوان کرد و گفت: با تولید این دستگاه برای حدود پنج نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهیم داشت.

۷ مهر ۱۳۹۲ ۱۱:۳۰
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در