طرح بام سبز ساختمان های شهر تهران در سال جاری اجرا می شود

اجرای طرح بام سبز از دوسال پیش در شهرداری تهران آغاز شده و در سال جاری در شهر تهران اجرا می شود .
علی محمد مختاری افزود  :  وجود فضای سبز درون شهری را برای بهبود محیط زیست و مطلوب شدن فضای زندگی در شهر ضروری خواند و افزود: از این رو توسعه فضای سبز درون شهری یکی از سیاست های اصولی شهرداری است که در سال های اخیر با برنامه ریزی مدیریت شهری تهران وضعیت مناسبی در تامین سرانه فضای سبز صورت گرفته است.
وی اجرای طرح بام سبز در تهران را گامی در جهت توسعه فضای سبز درون شهری خواند و تاکید کرد: در این طرح با استقاده از فضای بام ساختمان های شهری، اجرای فضای سبز با رعایت اصول مهندسی و معماری انجام می شود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران افزود: اجرای این طرح از دو سال قبل در تهران آغاز شده و در سال جاری نیز با جدیت و همت بیشتری در حال پیگیری است.
مختاری تاکید کرد: بام سبز، بام ساختمانی است که تمام یا قسمتی از آن با گیاهانی که بر روی یک لایه ضد آب کاشته شده باشند، پوشانده شده است. این بام ممکن است شامل لایه‌های دیگر مانند حصار ریشه، زه‌کشی یا سیستم آبیاری باشد. واژه‌ سبز به مسئله‌ محیط زیست اشاره می‌کند و شامل بام‌هایی نمی‌شود که تنها رنگ آن‌ها سبز باشد.
به گفته مختاری، نزدیک به سه دهه است که در کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از اثرات مخرب آلودگی هوا، بطور بسیار جدی به مسئله ایجاد بام های سبز توجه می شود. در سال های اخیر نیز به علت کشف مواد ترکیبی جدید و ساده شدن مراحل ساخت باغ بر روی بام، این کار به یک صنعت پر رونق بدل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، هر متر مربع فضای سبز، در سال حدود نیم کیلوگرم از آلودگی های معلق در هوا را گرفته و تصفیه می کند.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران همچنین از آمادگی شهرداری برای توسعه فضای سبز بر روی بام واحدهای مسکونی در صورت اعلام آمادگی شهروندان خبر داد.
۶ مهر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴
محیط زیست |
اشتراک در