محقق ایرانی دستگاه حمل بار پله رو ساخت

محقق ایرانی دستگاه حمل بار پله رو ساخت. این دستگاه برای کمک به معلولان و حمل اشیای سنگین در ساختمان های بلند بسیار مفید است.
امین کشاورز قزل قشلاق طراح و سازنده دستگاه حمل بار پله رو گفت: این دستگاه توان حمل محموله های حجیم و سنگین از پله ها را تا وزن ۲۰۰ کیلو گرم دارد و با افزایش توان موتور می توان ظرفیت حمل را هم بالا برد. وی اظهارداشت: حمل وسایل سنگین مانند یخچال و گاو صندوق در اسباب کشی ها مشکل بزرگی است که با تولید این دستگاه مشکل برطرف می شود زیرا این دستگاه به صورت کاملا مستقل و بدون استفاده از نرده و دیواره کناره پله ها قادر به بالا رفتن از پله هاست.
وی ادامه داد: نمونه خارجی این دستگاه وجود دارد اما نمونه خارجی آن با کمک جک کار می کند در حالی که در نمونه داخلی از چرخ های تانکی شکل استفاده شده است که می تواند به صورت مستقل پله ها را طی کند. این روش در سطح جهانی جدید است زیرا در هیچ جای دنیا برای این دستگاه از چرخ استفاده نشده است.
کشاورز افزود: این دستگاه بدون هیچ گونه لیز خوردگی توان چرخش در راه پله ها در محدوده یک تا یک متر و ۲۰ سانت را دارد. این مخترع ایرانی گفت: همچنین این دستگاه برای حمل معلولان با ویلچیر نیز مفید است و می توان ویلچر را روی دستگاه قرار داد و دستگاه با اطمینان کامل معلول را از پله ها بالا ببرد.
کشاورز یادآور شد : از این دستگاه می توان در مدارس و بیمارستان ها هم استفاده کرد.این دستگاه با شارژ کامل قادر است یک ساعت به طور مداوم و مفید کار کند . نحوه شارژ هم به دو صورت یا با استفاده از شارژر و یا با تعویض باتری خالی شده با باتری های اتومبیل ها و خاورها انجام می شود.
به گفته وی سرعت دستگاه معادل سرعت قدم برداشتن معمولی افراد بر روی پله هاست و این سرعت قابل تنظیم است. تاکنون چند نمونه از این دستگاه تولید شده و قرار است به تولید انبوه برسد. این دستگاه دارای گواهینامه ثبت اختراع و گواهی نامه تاییدیه اختراع از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران است.
۳ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۴۹
ایرنا |
اشتراک در