آخرین فناوری لوازم خانگی آلمان

شرکت آلمانی با نرم‌افزاری ویژه، سامانه‌ی کنترل آبگرمکن خانه را به گوشی تلفن موبایل متصل می‌کند. هرگاه شما از خانه‌تان دور شوید، با توجه به فاصله گوشی موبایل با خانه که از طریق سامانه ماهواره‌ای جی پی اس، قابل ردیابی است، دمای آب گرمکن به صورت خودکار پایین می‌آید که باعث صرفه‌جوییِ فراوانی در مصرف انرژی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی در برلین با استقبال خوب مردم و همچنین شرکت‌های خرده‌فروشِ این نوع محصولات روبرو شد.
تولیدکنندگان مختلف در این نمایشگاه به عرضه تازه ترین محصولات مبتکرانه خود که با توجه به جدیدترن دستاوردهای فنآوری طراحی و ساخته شده است پرداخته‌اند.
مثلاً یخچال خلاء زیمنس، غذا را پنج برابر بهتر از یخچال‌های کنونی تازه نگه می‌دارد. شرکت زیمنس از این خبر بد اقتصادی که سالانه یک و سه دهم میلیارد تن غذا در سراسر جهان دور ریخته می‌شود، به عنوان شگرد تبلیغاتی برای فروش یخچال‌های جدید خود استفاده کرده است. در این نوع جدید از یخچال‌ها، پس از آن که مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات در یخچال قرار داده می‌شود، با فشار دادن یک دکمه، پمپ خلاء در یخچال به کار می‌افتد و اکثر هوای داخل آن را تخلیه می‌کند. کاهش قابل ملاحظهِ اکسیژن در درون یخچال، باعث تازه ماندن مواد غذایی در این نوع یخچال‌های خلاء برای مدت‌های بسیار طولانی می شود. همچنین مصرف برق این نوع یخچال بسیار پایین است که بالاترین رتبهِ صرفه جویی در انرژی، یعنی آ سه مثبت (A+++) را از سازمان‌های ناظر اتحادیه اروپا دریافت کرده است.
در نمایشگاه امسال، یکی از مهم ترین نکاتی که روی آن تأکید شده، کم مصرف بودن وسایل الکترونیکی و تجهیزات خانگی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و کاهش صدمات وارده به محیط زیست است.
مثلاً شرکت آلمانی تادو که در شهر مونیخ مستقر است، با نرم‌افزاری ویژه، سامانه‌ی کنترل آبگرمکن خانه را به گوشی تلفن موبایل متصل می‌کند. هرگاه شما از خانه‌تان دور شوید، با توجه به فاصله گوشی موبایل با خانه که از طریق سامانه ماهواره‌ای جی پی اس، قابل ردیابی است، دمای آب گرمکن به صورت خودکار پایین می‌آید که باعث صرفه‌جوییِ فراوانی در مصرف انرژی می‌شود. سپس هنگامی که شما مجدداً به خانه‌تان نزدیک شوید، بار دیگر دمای آبگرمکن به حد مطلوب بالا می رود و زمانی که شما وارد خانه می‌شوید، دمای آب به حد مناسب رسیده است. از همین سامانه برای دستگاه‌های گرم‌کننده خانه‌ها در زمستان نیز می‌توان استفاده کرد. در ضمن، مصرف‌کنندگان قادرند با استفاده از گوشی موبایل خود، دمای آب گرم، بخاری یا شوفاژ را در حد دلخواه‌شان از راه دور تنظیم کنند.
شرکت‌های تولید کننده محصولات عرضه شده در این نمایشگاه، امیدوارند مصرف‌کنندگان شخصی و همچنین فروشگاه‌های خرده‌فروشِ این نوع محصولات، توجه ویژه‌ای به محصولات جدید، خلاقانه و کم‌مصرف آنان بکنند.

۲۰ شهریور ۱۳۹۲ ۱۳:۲۱
شاسا |
اشتراک در