رقابت دانشجویان برای ساخت سازه های لحیم کاری در دانشگاه امیرکبیر

اولین مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری از 27 آبان ماه با هدف آزمودن توانایی دانشجویان رشته‌های مهندسی در علوم طراحی سازه‌ای و اتصال دهی متالورژیکی از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

دکتر احسان میرصالحی- رئیس مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری برگزاری این مسابقه را از سوی دانشکده مهندسی معدن، متالوژی و نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانست و گفت: این مسابقه از 27 تا 29 آبان ماه جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور می‌توانند در مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری شرکت کنند، افزود: در مسابقه سازه‌های لحیم‌کاری، شرکت کنندگان موظف به ساخت سازه‌های خرپایی شکل با ابعاد معین از جنس آلیاژ برنج، توسط فرآیند لحیم‌کاری نرم هویه‌ای هستند.

رئیس اولین مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری با بیان اینکه سازه‌های ساخته شده باید مطابق با آئین نامه مسابقات، تهیه شوند، یادآور شد: در این مسابقه سازه‌ای که بالاترین میزان بارگذاری تحمل را داشته باشند به عنوان سازه برتر برگزیده می‌شوند.

میرصالحی خاطرنشان کرد: در این مسابقه تیم‌ها باید سازه خود را قبل از مسابقه آماده کرده و برای بارگذاری به محل مسابقه منتقل کنند.

وی با بیان اینکه شرایط بارگذاری سازه‌ها در مسابقه ملی سازه‌های لحیم کاری مکانیزه است، خاطر نشان کرد: در این مسابقه ابتدا سازه‌ها توسط  دو نماینده از گروه، داخل دستگاه (روی تکیه‌گاه) قرار داده می‌شود و سپس قلاب مخصوص دستگاه بارگذاری، در محل مورد نظر قرار داده می‌شود و در یک زمان مشخص، مقدار ثابتی کرنش، به تدریج اعمال خواهد شد که براین اساس سازه پیوسته بارگذاری می‌شود.

به گفته وی نمایشگاه جوش، برش و آزمون های غیر مخرب از جمله برنامه‌های جانبی این مسابقه است.

۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱
خبرگزاری مهر |
اشتراک در