برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی

شهردار قزوین گفت: در حرکتی ارزشمند و بی سابقه با حضور سفرای 30 کشور اجلاس جهانی شهر اسلامی و همایش روز قزوین 9 و 10 شهریور ماه در قزوین برگزار می شود.

آئین بزرگداشت خبرنگاران رسانه های گروهی استان و اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان قزوین شنبه شب در سرای سعداسلطنه قزوین برگزار شد.

مسعود نصرتی در این مراسم گفت: در چند روز آینده شاهد بزرگترین رویداد فرهنگی استان در چند سال اخیر هستیم که مجمع شهر اسلامی در 9 شهریور ماه به نمایندگی از همه شهرهای اسلامی مهمترین رویداد است که دبیرخانه این همایش به مدت دو سال در قزوین خواهد بود. وی افزود: این اجلاس با حضور روسای دانشگاهها، علوم دینی و دانشکده های معماری و شهرسازی 27 کشور 9 شهریور ماه در قزوین برگزار می شود.

شهردار قزوین یادآورشد: افراد تاثیرگذار و شاخصی در این روز میهمان قزوین خواهند بود و در این روز سندی نوشته خواهد شد که محور آن اعمال معیارهای اسلامی در اصول و حاکمیت و حقوق شهروندی خواهد بود. وی بیان کرد: در روز 14 شهریور ماه نیز مراسم تجلیل از نخبگان استان با حضور شخصیت های ملی برای دومین سال متوالی در قزوین برگزار می شود که تلاش خواهیم کرد تا از همه توانمندی و انرژی خود به نفع استان استفاده کنیم.

نصرتی گفت: جشنواره اسباب بازی و بازی کودکان دیروز، امروز، فردا، برای سومین سال متوالی در سرای سعداسلطنه از دیگر برنامه هایی است که در هفته های آینده برگزار خواهد شد. این مسئول اظهارداشت: سال قبل از جشنواره اسباب بازی در مدت هشت روز بیش از 150 هزار نفر بازدید کردند که امسال این رویداد با ویژگی های خاصی برگزار خواهد شد.

حضور 30 سفیر در قزوین

شهردار قزوین گفت: در روز 17 شهریور ماه قزوین میزبان 30 سفیر از کشورهای مختلف با خانواده است که افتتاحیه دوچرخه سواری تریال با حضور چند کشور از جمله آلمان و فرانسه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی از رسانه های گروهی استان خواست با اطلاع رسانی مناسب در خصوص این دو رویداد مهم فرهنگی ظرفیت ها و توانمندی های استان و شهر قزوین را بخوبی برای میهمانان و مردم استان بازگو کنند.

نصرتی ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس دستاوردهای مسئولان استانی اظهارامیدواری کرد با کمک خبرنگاران قزوین بتواند با جبران عقب ماندگی های خود جایگاه شایسته را کسب کند. در این مراسم از 18 اثر برتر رسانه های گروهی استان در اولین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری های استان تجلیل شد.

۴ شهریور ۱۳۹۲ ۰۹:۴۵
خبرگزاری مهر |
اشتراک در