آجرهای سقفی جایگزینی برای پنل‌های خورشیدی

آیا می‌دانید ساخت آجرهای سقفی خورشیدی نسبت به طراحی و نصب پنل‌های خورشیدی هم مقرون به صرفه‌تر است و هم از کارآیی بالاتری برخوردار است؟ یک کمپانی هلندی موفق به طراحی آجرهای سقفی خورشیدی شده که جایگزین پنل‌های فتوولتائیک می‌شود و در عین حال پوشش مناسبی برای سقف خانه‌های مسکونی نیز است.
 این آجر دوکاره در اندازه و طرح‌های متفاوت قابل تولید است و سقف خانه‌های شیروانی را نیز پوشش می‌دهد. از این رو با استفاده از آجر سقفی خورشیدی، انرژی پاک خورشیدی را می‌توان به طور همزمان در اختیار داشت. این آجر سقفی با ورقه‌های فتوولتائیک و آلومینیوم سبک پوشش داده شده و برخلاف آجرهای معمولی ساختمانی به صورت ورقه‌ای نازک و در قالب‌های مکعب مستطیلی طراحی می‌شود.
 4 آجر سقفی باریک جایگزین یک پنل خورشیدی می‌شود و تا بیش از 55 وات انرژی برق تولید می‌کند.
آجرهای سقفی علاوه بر جذب به موقع سلول‌های خورشیدی، در طراحی و امنیت به ساکنان اطمینان‌خاطر می‌دهند و ضمنا در برابر طوفان‌های شدید و باران نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. وزن سبک و جابه‌جایی آسان از دیگر مزیت‌های آجرهای سقفی خورشیدی در مقابل سایر پنل‌های خورشیدی است. همچنین این آجرها با تغییر شرایط آب و هوایی دچار انبساط یا انقباض نمی‌شوند و از این رو به حفظ مقاومت سازه نیز کمک می‌کنند.
آجرهای سقفی دارای انعطاف‌پذیری مناسبی هستند و در هر زاویه از سقف ساختمان یا خانه‌های شیروانی قرار می‌گیرند. انرژی گرمایشی و برق آجرهای سقفی خورشیدی از طریق یک منبع ذخیره سقفی به داخل ساختمان انتقال پیدا می‌کند که این عملکرد در کوتاهترین زمان ممکن رخ می‌دهد. 
۲۷ اَمرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۵۹
ماهنامه ساختمان و پلیمر |
اشتراک در