ساخت بزرگترین گنبد بتنی جهان

مدیر اجرایی مصلای بقیه‌الله اعظم کاشان از ساخت بزرگترین گنبد دال بتن جهان در مصلای بقیه الله اعظم این شهرستان خبر داد.

رضا کاظمی مساحت مصلای کاشان را 185 هزار متر عنوان کرد و اظهار داشت: در فاز اول ساخت مصلای کاشان با 18 هزار مترمربع زیربنا شاهد پیشرفت 30 درصدی آن هستیم و قصد داریم تا بزرگترین گنبد دال بتنی جهان با 2 هزار و 500 متر سطح زیربنایی را در مصلای کاشان اجرا کنیم که در حال حاضر بزرگترین گنبد دال بتنی جهان در کشور مالزی یکهزار و 800 متر مساحت زیربنایی دارد.

وی هدف از احداث بزرگترین گنبد جهان در مصلای کاشان را پیشینه و قدمت تاریخی این شهرستان در معماری و هنرهای اسلامی ذکر کرد. مدیر اجرایی مصلای بقیه‌الله اعظم با اشاره به انتقال محل برگزاری نماز جمعه شهرستان از مسجد حبیب بن موسی(ع) به مصلای بزرگ این شهرستان خاطرنشان کرد: عملیات مسقف نمودن 5 هزار و 200 مترمربع برای 10 هزار نفر نمازگزار به پایان رسیده و در حال تجهیز کردن آن هستیم.

به گفته وی، شبستانی با مساحت 18 هزار مترمربع، حیاط و الحاقات12 هزار متر مربع در فاز نخست و ساخت مصلا سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت یک‌هزار و 200 نفر، کتابخانه ملی شهر با 40 سوئیت ویِژه اساتید حوزه، حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س)، حوزه علمیه فوق تخصص برادران، احداث دانشگاه شهید مطهری و یا دانشگاه نجوم، احداث سالن‌های ورزشی برادران و خواهران در فاز دوم از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده در مصلای کاشان است.

کاظمی از دلائل به تعویق افتادن انتقال مکان برگزاری نماز جمعه کاشان به مصلای جدیدالاحداث این شهرستان را فصل گرما و مهیا نبودن شرایط آماده‌سازی و بهسازی فضای سبز مصلا و تلاش به منظور فراهم نمودن امکانات رفاهی بیشتر برای نمازگزاران اعلام کرد. وی تصریح کرد: زمان تغییر مکان برگزاری نماز جمعه کاشان سومین جمعه مهرماه همزمان با دومین روز کنگره بزرگداشت حکیم آخوند کاشانی تعیین شده است.

۵ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۱۱
خبرگزاری فارس |
اشتراک در