طراحی و ساخت لوله‌های پلی اتیلنی پرفشار توسط شرکت گاز استان بوشهر

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از طراحی و ساخت لوله‌های پلی اتیلنی پرفشار توسط شرکت گاز استان بوشهر خبر داد.

غلامعباس حسینی اظهار داشت: قرارداد طراحی و ساخت لوله‌های پلی اتیلنی فشار بالا برای نخستین بار در کشور، میان شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی‌تکنیک) منعقد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر افزود: هدف از انعقاد این قرارداد، اجرای مطالعات پژوهشی و تحقیقاتی با هدف استفاده از لوله های پلی اتیلنی پرفشار در شبکه تغذیه گاز است که در صورت موفقیت این طرح، گامی اساسی در راستای کاهش هزینه‌های اجرا، نگهداری و تعمیرات خطوط تغذیه برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: در این قرارداد، ظرف مدت 12 ماه مراحل مطالعاتی پروژه انجام و پس از آن، تولید محصول در مقیاس نیمه صنعتی محقق می‌شود که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک مقدمات نصب خطوط لوله پلی اتیلنی در شبکه تغذیه گاز استان بوشهر برای نخستین بار در کشور به‌صورت پایلوت و در مقیاس نیمه صنعتی فراهم شود.

حسینی همچنین اظهار داشت: استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلنی در مقایسه با لوله‌های فلزی، مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، عمر عملیاتی بالا و نیز سهولت نصب و پیاده‌سازی در شبکه توزیع گاز اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس و با توجه به مزایای یادشده، امروزه برای پیاده‌سازی شبکه توزیع گاز در بسیاری از کشورهایی دنیا انحصارا از لوله های پلی اتیلنی استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر درخاتمه تصریح کرد: هزینه اجرایی قرارداد منعقد شده یک هزار و500 میلیون ریال است.

انعقاد قرارداد طراحی و ساخت لوله های پلی اتیلنی پرفشار برای نخستین بار در کشور توسط شرکت گاز استان بوشهر قرارداد طراحی و ساخت لوله های پلی اتیلنی فشار بالا برای نخستین بار در کشور، میان شرکت گاز استان بوشهر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک) منعقد شد.

۲۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۲۰
خبرگزاری مهر |
اشتراک در