ساخت بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی خاورمیانه در قزوین

در مراسمی با حضور مسوولان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی خاورمیانه که توسط دانشجویان این دانشگاه ساخته شده، رونمایی شد.

وحید کشان فلاح، سرپرست گروه سازه ماکارونی پارسیان در مراسم رونمایی از بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی که در سالن آمفی تئاتر علامه دهخدا دانشکده فنی و حرفه‌یی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهار داشت: این سازه با ارتفاع سه متر و 66 سانتی متر، 50 سانتی متر طول، 50 سانتی متر عرض و تنها سه کیلو گرم وزن در مدت هشت روز در قالب شکل دکل برق ساخته شده است.

وی ادامه داد: برای این سازه بیش از هزار و 500 متر ماکارونی و 20 عدد چسب قطره‌یی و هزینه ای بالغ بر 15 میلیون ریال صرف شد.

وی افزود: این سازه بلندترین و سبک ترین سازه ماکارونی است که در خاورمیانه ساخته شده و رکورد قبلی ساخت چنین سازه ای مربوط به سازه ماکارونی دانشگاه فردوسی مشهد با سه متر ارتفاع است.

سرپرست گروه سازه ماکارونی پارسیان توضیح داد: ویژگی دیگر این سازه مدت زمان ساخت آن است. خوشبختانه توانستیم این سازه را با تلاش شبانه روزی اعضای 20 نفره تیم و در هشت روز بسازیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود، چرا که سازه دانشگاه فردوسی مشهد در مدت پنج ماه ساخته شده بود.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که باید در مورد این سازه اعلام شود این است که چنین سازه ای در گرم ترین ماه سال یعنی تیرماه ساخته شده است، در حالی که سازه تیم دانشگاه فردوسی مشهد در فصل زمستان ساخته شده بود که دلیل این نکته هم این است که معمولا سازندگان چنین سازه هایی به دلیل انعطاف پذیری و شکنندگی بالای ماکارونی معمولا ساخت آن را در فصل زمستان و فصل سرد سال انجام می دهند.

 کشان فلاح عنوان داشت: اعضای گروه این آمادگی را دارند که در هر مرکز علمی و تحقیقاتی در کشور که تمایل داشته باشد ضمن آموزش نحوه ساخت چنین سازه هایی، این سازه را به نمایش در آورد.

وی اظهار داشت: این قابلیت در این سازه وجود دارد که بدون این که تخریب شده یا آسیبی ببیند در هر مکانی جابه جا شده و از دیگر ویژگی های این پروژه، انجام همه مراحل توسط خود دانشجویان است، یعنی از مرحله آموزش اعضا، ساخت، اسپانسر و نقشه خوانی توسط خود دانشجویان انجام شده است.

سرپرست گروه سازه ماکارونی پارسیان ادامه داد: در صورت حمایت مسوولان دانشگاه در نظر داریم که سازه ی ماکارونی ای را به ارتفاع 9 متر با سه متر طول و سه متر عرض بسازیم که در نوع خود به عنوان بزرگ ترین و بلندترین سازه ماکارونی در دنیا محسوب می شود و اگر ان شاء الله این امر اتفاق بیافتد در نظر داریم تا این سازه را در کتاب رکورد های جهانی گینس ثبت کنیم.

گفتنی است، گروه سازه ماکارونی پارسیان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین متشکل از نوید آزاد بخت، مهدی تیموریا ، امید کریمی، یزدان ارجمند فر، علی اکبر رضایی ، حسین دهقانی پور، پدرام امیدی، سینا سیمیاری ، مهراد صانعی، امین جهانی ادیب، محمد حسن امیری، سید نقی حسینی، مرتضی علی اکبر بیک، سپیده مرادی، مینو وثیق نیا، نیکتا افشار، منیره صادقی نیارکی، عالیه مسعودی و وحید کشن فلاح (سرپرست گروه) است.

۲۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۱۸
ایسنا |
اشتراک در