بررسی کلیات ضوابط نمای ساختمان ها در کمیسیون ماده 5

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: کلیات ضوابط نقشه نمای ساختمان‌ها تهیه شده و هم اکنون در کمیسیون ماده 5 در حال بررسی است و بعد از تصویب در این کمیسیون به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می شود .

جواد کریمیان اقبال در این باره گفت: کلیات بحث نمای ساختمان ها تهیه شده است تا به صورت لایحه برای ارائه به شورای اسلامی شهر تهران آماده شود .

وی افزود : بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی باید این کلیات به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد که به این کمیسیون ارائه و هم اکنون در حال بررسی است و بعد از این مرحله برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد .

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به شاخص های اصلی این ضوابط خاطر نشان کرد : ضوابط عام نما در این طرح آمده است و به کلیات مبحث نما پرداخته شده تا بر اساس این ضوابط، مردم بتوانند نمای منطبق با اصول معماری اسلامی –ایرانی داشته باشند .

کریمیان اقبال در ادامه اظهار کرد : نمی توان گفت که با اجرای این ضوابط همه تهران صاحب نمایی هماهنگ با معماری اسلامی –ایرانی می شود چراکه وضعیت معماری سالیان گذشته به تدریج باید حذف شود ، بنابراین این ضوابط به نوعی حساسیت برای سازندگان و مالکان در ایجاد نمای ساختمان ایجاد می کند .

به گفته مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران ،این حساسیت برای نمای ساختمان هم اکنون وجود دارد اما هدف ما این است که با این ضوابط ، این حساسیت ها طبقه بندی شود و هرکسی به سلیقه خود نمای ساختمانش را طراحی و اجرا نکند .

وی با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد : آنچه که مهم است این که در زمان ارائه نقشه های پلان ، سازه و غیره ، نما هم جزوی ازاین نقشه ها باشد و منفک از سایر نقشه ها ارائه نشود و کسی که برای دریافت پروانه ساخت مراجعه می کند علاوه بر نقشه های دیگر ساختمان ، نقشه نما را نیز ارائه دهد تا در کنار سایر نقشه ها مورد بررسی قرار گیرد .

۲۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۱
ایسنا |
اشتراک در