انتخاب و معرفی مهندسان ناظر فقط از طریق نرم افزار ارجاع سازمان امکان پذیر است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تاکید کرد: در حال حاضر با آغاز به کار سیستم الکترونیکی انتخاب ناظرین ، انتخاب و معرفی مهندسان ناظر به مالکان فقط از این طریق امکان پذیر است .
علی خیری با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن وظایف مصرح سازمان در قانون نظام مهندسی و آیین نامه اجرایی ماده 33 ، طراحی و اجرای سیستم الکترونیکی انتخاب ناظرین را یکی از نیاز های ضروری سازمان برشمرد.

وی افزود: با تجارب بدست آمده از سالهای گذشته و لزوم مرتفع کردن کاستی های سیستم ارجاع قبلی ، هیات مدیره سازمان به این نتیجه رسید که راه اندازی یک سیستم الکترونیکی و بدون دخالت اپراتور برای انتخاب و معرفی ناظران یک ضرورت است و بر همین اساس طراحی ، برنامه نویسی و اجرای این سیستم در دستور کار سازمان قرار گرفت که خوشبختانه ما امروز شاهد اجرایی شدن این سیستم و ارجاع عادلانه درخواست ها هستیم که مورد نظر قانون نیز بوده است.

خیری ادامه داد: این سیستم بر اساس الگوریتمی مشخص طراحی شده است که در آن با در نظر گرفتن پارامترهای چند گانه ، بدون دخالت انسان ، انتخاب ناظر برای هر مورد تقاضا انجام می گیرد. رئیس سازمان نظام مهندسی البرز افزود : تاکنون بیش از 800 مهندس دارای پروانه ، در این سیستم ثبت نام کرده اند ، که به ترتیب اولویت های تعریف شده برای نرم افزار سیستم ، درخواست های مالکین به آنها ارجاع خواهد شد.

وی تاکید کرد : اجرای این سیستم از اهمیت فراوانی برخوردار است و حتی سازمان هایی با قدمت و سابقه طولانی تر هنوز موفق به اجرای آن نشده اند ولی این بار نیز البرز مثل همیشه الگو و پیشقدم شد و ما به خواست خدا توانستیم در کوتاه ترین زمان ممکن پس از آغاز به کارهیات مدیره دوره دوم این فرآیند را عملی کنیم.

خیری ضمن اشاره به رعایت دقیق تر عدالت در نظام ارجاع کار جدید ، از همه مهندسان خواست تا به منظور اجرای هر چه بهتر قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ، فعالانه نظرات و پیشنهادات خود را به سازمان انتقال دهند.
۴ تیر ۱۳۹۲ ۰۹:۵۵
خبرگزاری مهر |
اشتراک در