خیز بلندترین آسمان‌خراش جهان برای دریافت عنوان «سبزترین»

آسمانخراش Sky City در شهر چانگشا در جنوب شرق چین بعنوان بلندترین آسمانخراش جهان که در مدت سه ماه ساخته خواهد شد، احتمالا بعنوان سبزترین ساختمان جهان نیز شناخته می‌شود.

این آسمانخراش 220 طبقه با 838 متر ارتفاع، با کمک هزاران ماژول پیش ساخته در مدت زمان 90 روز ساخته خواهد شد.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، مراحل مونتاژ ماژول های پیش ساخت حدود هفت ماه بطول می انجامد و مراحل احداث برج Sky City (شهر آسمان) نیز در طی سه ماه انجام می شود.

درصورت انجام به موقع تمام مراحل این برج در بهار سال 2014 میلادی آماده بهره برداری خواهد بود و بیش از 30 هزار نفر در بلندترین آسمانخراش جهان که دارای یک بیمارستان، پنج مدرسه و فضای اداری است، سکونت خواهند کرد.

حلقه ای از درختان و پارک جنگلی، بلندترین آسمانخراش جهان را در بر خواهد گرفت که فضای سبز دیدنی برای ساکنان فراهم می کند؛ همچنین تراس های دارای باغچه های کوچک و بام سبز در نظر گرفته شده، برج Sky City را به سبزترین ساختمان جهان مبدل خواهد کرد.

این سازه 9.7 متر بلندتر از برج‌الخلیفه دبی خواهد بود که در حال حاضر عنوان بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داده است؛ این در حالیست که شرکت Broad Group بعنوان طراح و سازنده این برج مدعی است که هزینه ساخت برج Sky City تقریبا نیمی از هزینه های برج دبی را خواهد داشت.

هزینه ساخت این آسمان خراش حدود 400 میلیون پوند برآورد شده که بسیار کمتر از بودجه 940 میلیون پوندی برج‌الخلیفه خواهد بود.

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۴۵
ایسنا |
اشتراک در