مرجع صنعتی سازی مسکن منتشر شد

همه‌چیز درباره رایج‌ترین فناوری‌نوین در ساخت‌وساز. کتاب مرجع ساخت‌وساز به روش L.S.F منتشر شد.
 این کتاب که توسط انجمن صنفی کارفرمایان سیستم قاب های سبک فولادی سرد نورد شده (L.S.F)، تهیه و تدوین شده، حاوی جزئیات کاملی از نحوه ساخت وساز با این نوع فناوری نوین و همچنین مشخصات شرکت های فعال در این رشته است.
     ساخت وساز با روش L.S.F از رایج ترین مدل های صنعتی سازی مسکن محسوب می شود، طوری که با این روش، اصلی ترین ویژگی صنعتی سازی که همان سریع سازی است، اتفاق می افتد. استفاده از سیستم L.S.F اگر چه عمر زیادی در کشور ندارد اما در حال حاضر نزدیک به 50 شرکت و تولیدکننده قطعات پیش ساخته ساختمان با مجهزشدن به فناوری L.S.F، عضو رسمی انجمن مربوطه هستند و با تعریف 500 پروژه ساختمانی شامل مسکونی و خدماتی در نقاط مختلف کشور، سهم ساخت وساز صنعتی از کل ساخت وسازهای سنتی را به صورت جهشی افزایش داده اند.
    گفته می شود در روش L.S.F هزینه ساخت به مراتب ارزان تر از سایر روش ها است. در شهر جدید پرند بیش از یک هزار واحد مسکونی مهر به کمک این روش ساخته شده است. مسعود فیاض آذر رییس هیات مدیره انجمن صنفی L.S.F ایران در مقدمه این کتاب که یک نسخه از آن به «دنیای اقتصاد» ارائه شده، نوشته است: ارتقای کیفیت در ساخت، کاهش تلفات در حوادث طبیعی، افزایش سرعت ساخت وساز و کاهش هدر رفت انرژی از جمله مزایای استفاده از این نوع فناوری نوین ساختمانی است.
۵ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۵۲
دنیای اقتصاد |
اشتراک در