همکاری ایران و ترکیه برای استفاده از نانو فناوری در سنگهای تزئینی

تکنولوژی استفاده از نانو در ساخت سنگهای تزیینی و شیشه های ساختمانی که ثبت اختراع ایران است تاکنون مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفته و قرار است بزودی با عقد تفاهمنامه بین دو کشور ایران و ترکیه به اجرا درآید.

 هیاتی از کشور ترکیه برای بررسی شرایط سرمایه گذاری در حوزه علمی اقتصادی ایران هفته گذشته به ایران آمدند و با توجه به دستاورد های علمی متعدد در ایران، این گروه کاری، برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار که توسط مرکز هم اندیشی توسعه استانداری اصفهان با هیاتی از کشور ترکیه ترتیب داده شد، تعدادی از تصمیم گیران وزارت بازرگانی و تجارت و صنایع ونیز بازرگانان سرشناس کشور ترکیه در معرض شناخت طرحهای علمی و فناوری مخترعان و محققان ایرانی قرار گرفتند.

سید احمد رفیعایی قائم مقام مرکز هم اندیشی توسعه استان استانداری اصفهان دراین باره اظهار داشت: پس از هماهنگی هایی که سفارت ترکیه در ایران انجام داد، هیئت ترکیه ای برای آشنایی با دستاوردهای علمی و فناوری ایران به استانداری اصفهان ارجاع داده شدند تا در خصوص نحوه همکاری فی مایبن دو کشور به بحث و تبادل اطلاعات و نظرات بپردازند.

مشاور استاندار اصفهان دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوریهای نوین دنیا را در سالهای نه چندان دور دلیل استقبال سرمایه گذاران خارجی دانست و افزود: با وجود تحریم های شدید محققان ما توانسته اند آنچنان نگاه کشورهای رقیب را جذب توانای های ایران کنند که مسئولان کشورهایی مانند ترکیه بی قید و شرط آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و حتی انتقال تکنولوژی به کشورشان اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: تکنولوژی استفاده از نانو در ساخت سنگهای تزیینی و شیشه های ساختمانی که ثبت اختراع ایران است بسیار مورد استقبال قرار گرفته و براین اساس در آینده ای نزدیک با عقد تفاهمنامه بین دو کشور به اجرا در خواهد امد.

قائم مقام مرکز هم اندیشی توسعه استان اصفهان وجود این مرکز را تریبون اعلام توانمندیهای این استان برشمرد و گفت: با جمع بندی های ماهیانه که در کانون علمی و فناوری مرکز هم اندیشی توسعه استان اصفهان انجام می شود، انتظار می رود شاهد تجاری سازی طرحهای علمی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش باشیم.

۵ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۱۴
خبرگزاری مهر |
اشتراک در