پروژه‏های انبوه‏سازی مسکن نیازمند حضور جدی مهندسان معمار است

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: پروژه‏های انبوه‏سازی مسکن نیازمند حضور جدی مهندسان معمار است.

یحیی نصیرا اظهار کرد: امروزه ارائه و ساخت مسکن به صورت یک کالا در سطح جهان مطرح است. وی ساخت و ارائه ساختمان را نیازمند مولفه‏های مختلف دانست و افزود: مسکن به عنوان یک کالای تولیدی باید دارای کیفیت بالایی باشد. نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به مشکلات موجود در پروژه‏های انبوه‏سازی کشور اشاره کرد و یادآور شد: برای توسعه کیفی محل زندگی مردم باید از مهندسان معمار بیشترین استفاده صورت گیرد.

وی ادامه داد: طراحی یکی از مهم‏ترین موضوعات در کیفیت مسکن‏های انبوه‏سازی ؛از این‏رو حضور جدی مهندسان معمار در طراحی واحدهای مسکونی ضروری است. نصیرا کیفیت ساخت و ساز‏ها در پروژه‏های انبوه‏سازی مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسکن به عنوان کالایی تولیدی برای ارائه به مردم باید دارای کیفیت و استاندارد ساخت مناسب باشد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با بیان اینکه در طراحی و ساخت پروژه‏های انبوه‏سازی باید از مهندسین معمار استفاده شود، افزود: مقوله طراحی برای کارفرمایان حائز اهمیت است. وی طراحی مناسب را برای ساخت مسکن مهم عنوان کرد و یادآور شد: طراحی مناسب موجب تقویت مسائل روحی و روانی ساکنین در خانه می‏شود.

نصیرا با بیان اینکه مهندسان معمار ایده‏های قوی برای طراحی در ساخت و ساز ارائه می کنند، اظهار کرد: طراحی و نظارت توسط دیگر مهندسان موجب کاهش خلاقیت در ساخت و ساز می‏شود. نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ارتقای کیفیت ساخت و ساز را موضوعی مهم عنوان کرد.

وی افزایش عمر ساختمان‏ها را در گرو ارتقای کیفیت ساخت و ساز دانست و تاکید کرد: به‌کارگیری نیروهای متخصص در ساخت و ساز موجب افزایش عمر ساختمان‌ها می‏شود.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۱۱
خبرگزاری فارس |
اشتراک در