برگزاری همایش «مدیریت شهری، شبکه دانشی شهرداری‌ها»

سومین همایش «مدیریت شهری، شبکه دانشی شهرداری‌ها»، 30 و 31 اردیبهشت ماه امسال به همت دفتر مطالعات شهری مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

مهندس امین فیروزپور، دبیر اجرایی همایش از معرفی و تشکیل شبکه دانشی شهرداری‌ها، انتقال دانش و اطلاعات به منظور حمایت از رشد و بهبود عملکرد شهرداری‌ها، تقدیر از تجارب موفق شهرداری‌ها و شناسایی مدل‌های برتر و خلاقانه، استقرار سیستم‌های علمی ارزیابی و نظارت و مستندسازی و تدوین تجربیات برتر شهرداری‌ها را به عنوان اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

دبیر اجرایی همایش، الگوهای تدوین راهبردها و برنامه‌های عملیاتی توسعه شهرها، مدل‌های ارزیابی و بهبود عملکرد شهرداری‌ها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری بر پایه شبکه یکپارچه اطلاعات شهری، بلوغ متوازن مولفه‌های توسعه شهر، پایش و نظارت مستمر بر حوزه‌های عملکردی شهرداری‌ها، اکتساب، رسوب و اشتراک دانش و تجارب در شهرداری‌ها، آینده پژوهشی در مدیریت شهری و شناسایی، ایجاد و ارتقای شبکه‌های تامین خدمات شهری را نیز از محورهای این همایش دانست.

وی در خصوص لزوم برگزاری همایش اظهار کرد: امروزه دانش مهمترین سرمایه سازمان‌هایی است که در عرصه بین‌المللی، به دنبال رقابت‌پذیری پایدار هستند. در این میان، سازمان‌های پروژه محور نیاز حیاتی به مدیریت دانش پروژه‌های خود دارند تا از اختراع مجدد چرخ در پروژه‌های مشابه خود اجتناب کنند و از این رهگذر، بر اثربخشی و کارایی فعالیت‌های خود بیفزایند.

وی افزود: محاسبات اولیه در سازمان‌های ایرانی نشان می‌دهد که هر سازمان با رفتن یک فرد با تجربه، حداقل به اندازه 50 میلیون تومان ضرر می‌کند. همچنین هزینه ناشی از خروج نیروهای خبره سازمان، تقریبا معادل 15 درصد از کل درآمد سازمان در یک سال است. بنابراین با یک محاسبه ساده به این نتیجه می‌رسیم که معمولا در سازمان‌ها 18 درصد از کل هزینه سالیانه، صرف اختراع مجدد چرخ می‌شود. لذا یکی از اقدامات مهمی که هر سازمان پروژه محور برای جلوگیری از خروج دانش ارزشمند پروژه‌های خود و استفاده از آنها در فعالیتهای مشابه خود باید انجام دهد، طراحی و پیاده‌سازی نظام مستندسازی دانش است.

فیروزپور تصریح کرد: لذا تشکیل شبکه دانشی مبتنی بر وب به منظور یاری رساندن به شهرداری‌های سراسر کشور در جهت ارتقای سطح عملکرد، یکی از مهمترین ضرورت‌های شناسایی شده حوزه مدیریت شهری است. ما امیدوار هستیم که مستندسازی "برترین تجارب" بر اساس میزان کارایی و اثربخشی به صورت سالانه و اطلاع‌رسانه به تمام شهرداری‌ها، تسریع در مذاکرات فی مابین شهرداری‌ها، اتصال شبکه داخلی به شبکه‌های بین‌المللی مشابه، تهیه و نهایی کردن مدل ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها و برگزاری جشنواره‌های سالانه از دستاوردهای این همایش باشد که با مشارکت و همدلی همه دست‌اندرکاران میسر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور با هماهنگی دبیرخانه نشست شهرداران کلانشهرهای کشور، بعدازظهر روز نخست برگزاری همایش در یکی از سالن‌های جنبی همایش و به منظور بررسی بودجه سال 92 کلانشهرها بر پا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://www.sharifurban.ir%20مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های 02166051574 و 66051623 تماس بگیرند.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۲۹
بنانیوز |
اشتراک در