نمایشگاه خانه های کم مصرف آینده در لندن برپا است

لندن میزبان نمایشگاهی است که در آن تازه ترین فناوری ها برای صرفه جویی در مصرف انرژی در تجهیزات خانگی به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش مونیتورینگ، در نمایشگاه تازه ترین فناوری ها در لندن، خانه ای هوشمند ومجهز به فناوری های پیشرفته عرضه شده است که بسیار می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند.
این خانه در ظاهر به نظر نمی رسد هماهنگ با ملاحظات زیست محیطی باشد زیرا تجهیزات الکترونیکی متعددی در آن مشاهده می شود اما سازندگان آن می گویند این ساختاری است که می تواند برای الگویی برای خانه های آینده باشد. 
در بین تجهیزاتی که در این خانه وجود دارد، یک سیستم خودکار تنظیم نور و گرما و سرما است که با کمک یک صفحه لمسی موجود در خانه کنترل می شود. 
جیمز براون که این خانه را معرفی می کند، می گوید:«این محصول می تواند کاملا کل خانه را کنترل کند و نور، گرما و همه تجهیزات صوتی و تصویری و امنیتی خانه شما را تنظیم کند. همچنین با این خانه مجهز به فناوری های پیشرفته می توانید برنامه های زمانبندی شده نظیر آب پاشی باغچه را تنظیم کنید».
در این خانه پیشرفته دوش آبی وجود دارد که می تواند مصرف آب و انرژی را به شدت کاهش دهد زیرا با کمک یک سامانه تصفیه مجدد به شکل خودکار آب مصرف شده را مجددا تمیز و قابل استفاده می سازد.
نایگل بوثروپ مدیر دوش های مجهز به سیستم تصفیه مجدد آب می گوید:«این دوش هفتاد درصد به صرفه جویی در مصرف آب و انرژی کمک می کند و با تصفیه آب مصرف شده، بی آنکه فرد تغییری در آب مصرفی خود احساس کند، به صرفه جویی درآب کمک می کند».
در آشپزخانه این خانه پیشرفته یخچالی وجود دارد که بر اساس میزان موادی که در آن وجود دارد، درجه سرمای ضروری را تنظیم می کند.
مسئول این برنامه می گوید:«در اینجا برق اضافه مصرف نمی شود و سرمای لازم مثلا برای فقط چهار یا پنج ماده خوراکی موجود در آن تنظیم می شود. در این دستگاه مواد خوراکی تازه و در عین حال قابل روئیت هستند به این ترتیب شما فراموش نمی کنید که در یخچال خود چه موادی دارید».
محصول دیگری که بازدیدکنندگان این نمایشگاه را شگفت زده کرده است، قهوه سازی است که با گرفتن شناسه های دست فرد، به شکل خودکار قهوه او را به شکل دلخواهش آماده می کند.
یکی از بازدیدکنندگان می گوید:«با این قهوه ساز در میزان مصرف آب و انرژی صرفه جویی می شود زیرا دستگاه آن را به طور دقیق و به میزان درخواستی فرد تنظیم می کند».
ایجاد دفتر کاری دوست دار محیط زیست که در مصرف انرژی در آن صرفه جویی شود، در دستورکار گروهی است که این خانه را معرفی کرده اند. یکی از اقلامی که نمایش داده می شود، یک رایانه به اندازه کف دست است که گفته می شود قدرت یک رایانه کامل را دارد اما نود و پنج درصد انرژی کمتری را مصرف می کند. این رایانه پانصد گرم وزن دارد و از بیست وات برق استفاده می کند.
این نمایشگاه با عنوان «طراحی های بزرگ زندگی» از چهارم تا دوازدهم می در مرکز اکسل در شهر لندن برپا است.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۹:۰۱
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در