پیش‌بینی ضوابط ویژه فضای سبز در طرح تفصیلی جدید

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که سرانه فضای سبز تهران نزدیک به استانداردهای مناسب شهری است، گفت: باتوجه به اهمیت فضای سبز ، ضوابط ویژه ای برای حفظ و توسعه این فضا در طرح تفصیلی تهران پیش بینی شده است.

علیرضا جاوید با بیان این که درطرح تفصیلی جدید به موضوع فضای سبز توجه خوبی شده است، گفت: در این زمینه در این طرح، پهنه G تعریف شد که این پهنه ویژه فضای سبز است و کاربری دیگری در آن دنبال نمی شود.

وی افزود: همچنین در طرح تفصیلی جدید، مصوب شد تا اراضی با وسعت بیش از دو هزار متر مربع که در طرح قبلی دارای کاربری فضای سبز بودند و حقوق مکتسبه برای آن حفظ نشده بود تا پایان سال 95 در قالب فضای سبز تثبیت شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این ضوابطی در نظر گرفته شده است تا اراضی که دارای کاربری فضای سبز و خدماتی هستند، در صورتی که مالک بخواهد به صورت انتفاعی از آن بهره برداری کند موظف است 70 درصد ملک را رایگان به مدیریت شهری واگذار کرده و در 30 درصد قدر السهم مالک بارگذاری صورت گیرد که این نیز در راستای تامین و تحقق سرانه خدمات انتفاعی و غیر اتفاعی شهر و به ویژه سرانه خدمات غیر انتفاعی مانند فضای سبز و سرانه خدمات هفت گانه تعریف شده است.

به گفته جاوید در مجموع با اقدامات انجام شده در سازمان پارک ها و مناطق 22 گانه ، سرانه فضای سبز تهران در حال رشد و نزدیک به استانداردهای مناسب شهری است.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۲۹
ایسنا |
اشتراک در