زمین‌های خالی در کرج تبدیل به فضای سبز شوند

ناظر شورای شهر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: به منظور توسعه فضاهای سبز زمین‌های خالی در این کلانشهر به فضای سبز تبدیل شوند.

 اباذر خدابین در مراسم هفته درختکاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لازم است تا به توسعه فضاهای سبز توجه بیشتری داشته باشیم و سرانه فضاهای سبز در این کلانشهر را متناسب با جمعیت آن کنیم.

وی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ سازی در راستای کاشت درخت، عنوان کرد: کاشت درخت نتایج مثبتی را در زندگی شهروندان به همراه دارد لذا با توجه به ضرورت سلامت شهروندان باید افزایش فضای سبز و کاشت درختان که موجب تصفیه هوا می‌شود را در دستور کار خود قرار دهیم.

این مسئول با تاکید بر توسعه جنگلکاری در پیرامون شهر به صورت گسترده، عنوان کرد: تحقق این مهم سلامت شهر و تقویت روحیه شهروندان را در پی دارد.

ناظر شورای شهر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج نگاه مالکیتی به فضای سبز را مهم ارزیابي کرد و افزود: هر انسان نسبت به مالکیت‌های خود احساس مسئولیت دارد و اگر فضای سبز را جزو تملکات خود بداند بی شک نگهداری از فضای سبز امری بدیهی می‌شود.

در ادامه این مراسم معاون اداری مالی شهرداری کرج با اشاره به قرار گرفتن در هفته درختکاری، عنوان کرد: توزیع عادلانه فضای سبز ماموریت مهم مدیریت شهری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری است.

محمدرضا رضاپور با بیان این که، مدیریت شهری دستگاهی خدمات رسان است که نسبت به امر خدمات رسانی در همه زمینه‌های مربوط به تامین رفاه شهروندی اقدام می‌کند، بیان کرد: فعالیت در زمینه ایجاد فضای سبز شهری نیز از اولویت‌های مدیریت شهری است که با محوریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

وی با ارزیابی مثبت از اجرای طرح‌های فضای سبز در سطح شهر، این مهم را مرهون مدیریت شایسته سازمان پارک‌ها و فضای سبز همچنین کارشناسان و مسئولان این سازمان دانست و عنوان کرد: کلانشهر کرج به لحاظ اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز شهری بسیار موفق عمل کرده است.

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۴۴
خبرگزاری فارس |
اشتراک در