اختصاص 15 درصد فضای باز واحدهای مسکونی به فضای سبز اجباری شد

شهردار اردبیل از اجباری شدن اختصاص 15 درصد فضای باز به ایجاد فضای سبز در ساخت و ساز واحدهای مسکونی اردبیل خبر داد.

صدیف بدری در جلسه توسعه فضای سبز اردبیل اضافه کرد: صدور پروانه و پایان کار از سوی شهرداری منوط به رعایت این قانون شهرداری است.

به گفته وی در این راستا طی سال آینده هزار و 500 اصله نهال مثمر جهت کاشت در محوطه واحدهای مسکونی تازه تاسیس به شهروندان ارائه خواهد شد.

شهردار اردبیل با اشاره به اولویت کاری شهرداری اردبیل در جهت توسعه فضای سبز در مناطق کم برخوردار شهر در سال 92، توسعه فضای سبز در مناطق محروم شهر را از اولویت های کاری این نهاد خدماتی عنوان کرد.

وی افزود: در برنامه سال 92  اعضای شورای اسلامی شهر بیش از سال 91 برنامه ریزی و مصوب کرده اند تا هم به توسعه کمی و هم توسعه کیفی فضای سبز اقدام شود.

بدری تکمیل فضای سبز تپه میراشرف با دو هکتار مساحت، تپه سربند با بیش از 3.5 هکتار مساحت و فضای سبز شهرک حقیقت در سید آباد راه کلخوران با بیش از دو هکتار مساحت را از جمله طرح های در حال اجرای شهرداری در بخش توسعه فضای سبز سال آینده برشمرد.

وی با بیان اینکه کاشت بیش از 30 هزار اصله نهال و درخت برای سال 92 پیش بینی شده است، یادآور شد:  با مساعد شدن شرایط جوی نسبت به کاشت نهال اقدام خواهد شد.

شهردار اردبیل توسعه 20 هکتاری فضای سبز در سال جاری را یادآور شد و تاکید کرد که در سال 92 نیز به ازای هر شهروند یک نهال اعم از "تِرون" و درخچه های زینتی و نهال درخت در سطح شهر غرس شود.

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۲۰
خبرگزاری مهر |
اشتراک در