مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی امسال چه کرد؟

رییس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی نهایی شدن آیین‌نامه 2800 مرکز، تکمیل سیستم‌های قبلی، تدوین ضوابط و استانداردهای اجرای سیستم‌های صنعتی ساختمان این مرکز را به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های امسال بیان کرد.
محمود فاطمی‌عقدا با اشاره به شکل‌گیری بخش‌های جدید در حوزه حمل و نقل اظهار کرد: با ادغام مراکز راه و مسکن، تحقیقات و فعالیت‌های مرکز تحقیقات در این دو بخش گسترده تر شده است.
وی افزود: اجرای مقررات ملی ساختمان، ‌رعایت استانداردها و افزایش سطح کیفیت و ادغام صنعت ساختمان کشور از جمله مواردی است که در سال جاری انجام شده است. همچنین در حوزه صنعتی‌سازی نیز شاهد تکمیل سیستم‌های قبلی، تدوین ضوابط و استانداردهای اجرای سیستم‌های صنعتی ساختمان بودیم.
فاطمی‌عقدا با اشاره به نهایی کردن آیین‌نامه 2800 مرکز و تفاوت آن نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: ارائه روش جدید برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها با اخذ تست‌های مربوطه به نتیجه رسید و اقدامات امسال مرکز در راستای نیازهای کشور و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی به خوبی انجام شد.
رییس مرکز تحقیقات راه، ‌مسکن و شهرسازی درباره تامین اعتبارات سال آینده این مرکز، گفت: اعتبار امسال نسبت به سال گذشته افزایشی نداشت اما توانستیم با تکیه بر توان فنی خود و ورود به صنعت ساختمان و راه و ارائه خدماتی مهندسی مورد نیاز، بخش عظیمی از هزینه‌ها را تامین کنیم.
وی تاکید کرد: به طور کلی سیاست بودجه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در راستای عدم تکیه بر بودجه جاری کشور است چراکه صنعت ساختمان یکی از بزرگترین صنایع مالی کشور محسوب می‌شود و اگر این مرکز نتواند بودجه‌های خود را را از محل راه و مسکن تامین کند، به نظر می‌رسد هیچ ارتباطی با صنعت ساختمان نداشته است.
فاطمی‌عقدا عملکرد این مرکز را با تکیه بر توان فنی خود موثر بیان و اظهار کرد: راه و مسکن به دلیل ارتباط با یکدیگر باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۵۹
ایسنا |
اشتراک در