ساخت پیشرفته ترین دستگاه ثابت مقابله با سرمازدگی درختان در شیراز

مبتکر شیرازی پیشرفته ترین دستگاه ثابت مقابله با سرمازدگی گیاهان و درختان را طراحی کرد و ساخت.
این دستگاه به صورت کاملاً خودکار به محض کاهش دما آن را با دمای بحرانی مطابقت و به هوای گرم تبدیل می کند. مبتکر شیرازی سازنده دستگاه گفت: این دستگاه در هنگام سرما زدگی هوای سرد را از دهانه بالا مکش و پس ازگرم کردن به صورت360 درجه از طریق 4 دهانه کانال خروجی زیر دستگاه به موازات سطح زمین تا شعاع حدود 60 متر پرتاب می کند. 
محمدمختارزادگان افزود: با استفاده ازاین دستگاه می توان با سرمازدگی محصولات کشاورزی از دو طریق ایجاد جریان هوا و گرمایش هوای خروجی با تولید حجم بالایی از هوای گرم مقابله کرد.
او مزیت اصلی این دستگاه را مدیریت سرما در هنگام بروز سرمازدگی اعلام کرد و گفت: دستگاه اتوکلاژ به صورت کاملا خودکار و بدون نیاز به کارگر فعال است و هر دستگاه 2 / 1 هکتار را پوشش می دهد. وی افزود : این دستگاه دی ماه به شماره 47395در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران ثبت اختراع و پس از تایید وزارت جهادکشاورزی تولید انبوه آن در شیرازآغاز شد و در برخی مزارع کشاورزی هم با موفقیت نصب شده است. این مبتکر شیرازی افزود : با مذاکرات صورت گرفته بزودی این دستگاه به کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان نیز صادر خواهد شد.
رییس اداره فنآوریهای مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با اشاره به اینکه نحوه فعالیت وکارگرد دستگاههای مقابله با سرمازدگی باغهاکه در جهان به فعالیت می پردازندتوسط محققان جهاد کشاورزی ارزیابی شد گفت: در بین این دستگاهها - دستگاه اتوکلاژ ساخته این جوان شیرازی عملکرد بهتری داشت و از سایر دستگاهها پیشرفته تر بود 
جمشیدی افزود : برای بهره مندی کشاورزان از این دستگاه ، وزارت جهاد کشاورزی 40 درصد از هزینه خرید دستگاه را تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند .
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۵۷
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در