برگزاری همایش بین المللی معماری اسلامی

یکصد عنوان مقاله به دبیرخانه نخستین همایش بین المللی معماری اسلامی و محیط مصنوع مستقر در دانشگاه هنر اصفهان ارسال شد.

دبیر علمی همایش بین المللی معماری اسلامی و محیط مصنوع گفت: این مقاله ها از کشورهای ایران و مالزی به دو زبان فارسی و انگلیسی ارسال شده که از بین آنها 50 مقاله پذیرش شد.

افسانه ناظری با اشاره به اینکه همایش بین المللی معماری و محیط مصنوع اسلامی  2012 ˈ روزهای 14 و 15 اسفند امسال در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می شود، افزود: از بین مقاله های پذیرش شده 18 مقاله به صورت سخنرانی در این همایش ارائه خواهد شد. وی تصریح کرد: 9 مقاله به زبان فارسی و 9 مقاله به زبان انگلیسی در این همایش ارایه می شود.

وی با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی (IIUM) برگزار خواهد شد، گفت: دو سخنرانی کلیدی این همایش شامل ˈپیگیری ردپای مناظر طبیعی فرهنگی مالزیˈ توسط رییس دانشگاه IIUM و ˈفرایند معماری با اقتباس از مفاهیم اسلامیˈ توسط رییس دانشگاه هنر اصفهان است.

ناظری برخی از سایر عناوین مقاله ها را گونه شناسی کاشی در دوره ایلخانی تا آغاز تیموری، هستی شناسی و معماری اسلامی، تجارب محققان مالزیایی در زمینه معماری اسلامی در طراحی فضای عمومی، رویکرد پدیدار شناسی در معماری مساجد امام و شیخ لطف الله و میراث فرهنگی اجتماعی مسجد دورس در کشور آلبانی عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را بازخوانی معماری و محیط مصنوع اسلامی و تبادل تجربه، دانش و فناوری در چارچوب تفاهمنامه دو دانشگاه هنر اصفهان و دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی عنوان کرد.

نخستین همایش بین المللی معماری اسلامی و محیط مصنوع با مشارکت دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی روزهای 14 و 15 اسفند امسال در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می شود. منظور از محیط مصنوع اسلامی، سازه های معماری است که بر اساس فرهنگ اسلامی ساخته شده باشد.

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۲۲
اشتراک در