سیستم کاهش آب مصرفی آپارتمان‌ها ابداع شد

مخترع ایرانی برای کاهش آب مصرفی آپارتمان‌ها، سیستم بی‌سیم هوشمند تقسیم‌کننده آب را ابداع کرد.

عقیلی مخترع طرح الکترونیک هوشمند بی‌سیم تقسیم‌کننده آب مصرفی گفت: این طرح که برای نخستین بار در کشور ارائه شده است، راهکاری مناسب برای برنامه‌ریزی و درست مصرف کردن آب به شمار می‌رود. وی تقسیم آب بها را یکی از مشکلات اصلی در آپارتمان‌ها دانست و افزود: در این طرح دو دستگاه تعبیه شده است که یک دستگاه بر سر راه آب ورودی هر آپارتمان نصب می‌شود به طور مثال اگر 5 واحد آپارتمان باشد باید 5 دستگاه باشد تا مقابل ورودی آب هر واحد یک دستگاه نصب شود، این دستگاه به صورت دیجیتالی میزان مصرف آب آن واحد را اندازه‌گیری می‌کند.

عقیلی ادامه داد: اطلاعات به دست آمده از طریق بی‌سیم به دستگاه مرکزی ارسال شده و دستگاه مرکزی به طور مرتب دستگاه را چک می‌کند تا مشکلی به وجود نیاید و میزان مصرف هر واحد آپارتمان به طور دقیق نمایش داده شود. وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت نصب در تمام واحدهای مسکونی، آپارتمان‌ها و برج‌ها را دارد، گفت: در این سیستم، دستگاه مرکزی این امکان را دارد که در زمان صدور قبض، اطلاعات آب مصرفی هر واحد را به طور جداگانه نشان دهد.

عقیلی اضافه کرد: در صورتیکه مبلغ و تاریخ قبض به سیستم وارد شود اطلاعات مربوط به مصرف هر یک از واحدها به طور جداگانه از طریق سیستم ارائه می‌شود و به دلیل اینکه اطلاعات آب مصرفی هر واحد مشخص است، افراد ترغیب به کنترل و مصرف بهینه آب می‌شوند.

مخترع این سیستم تصریح کرد: این دستگاه امکان دسترسی به میزان آب مصرفی برای هر واحد مسکونی به صورت روزانه با دقت یک لیتر را دارد. وی گفت: نصب آسان و کم هزینه بدون نیاز به لوله‌کشی مجدد ساختمان، عدم بروز اختلال در عملکرد کنتور اصلی مجتمع، امکان ذخیره‌سازی و نمایش اطلاعات آب مصرفی برای هر واحد مسکونی تا حدود یک سال، وجود سیستم نشت‌یاب هوشمند، امکان پشتیانی زبان فارسی و انگلیسی برای کار با دستگاه مرکزی، قابلیت در نظر گرفتن رمز ورود به سیستم برای افزایش امنیت اطلاعات و تنظیمات، سیستم هوشمند تشخیص عیب خودکار برای جلوگیری از دستکاری‌های غیر مجاز و اطلاع دادن به مدیریت ساختمان از مزایای این دستگاه است. این مخترع اظهار داشت: برای تولید انبوه این دستگاه هزینه‌ای بیش از 19 میلیارد تومان مورد نیاز است.

۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰
خبرگزاری فارس |
اشتراک در