پیوست کلانشهر تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن

کلانشهر تهران بزرگترین کلانشهری است که به شبکه جهانی جامعه ایمن می پیوندد که این موضوع با همکاری و مشارکت بین بخشی و حضور خود شهروندان محقق شده است.

محمد هادی موذن، مشاور عالی شهردار تهران و رییس شورای سیاستگذاری جامعه ایمن گفت: پیوست تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن یک پدیده بسیار بزرگ است که مراسم الحاق این کلانشهر در روز 13 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با الحاق مناطق 6، 7، 8، 9، 11،12،17 و 19 تمامی مناطق شهر تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوسته اند اظهار کرد: منطقه 22 نخستین منطقه ای بود که در تهران به این شبکه پیوست و هم اکنون تمامی مناطق به شبکه جهانی جامعه ایمن ملحق شده اند.

موذن با اشاره به اینکه موضوع ایمنی و سلامت یکی از شاخصه های جامعه توسعه یافته است تصریح کرد: در برخی از کشورها حتی وزارتخانه ای برای تامین ایمنی ایجاد شده است.

مشاور عالی شهردار تهران ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از شهرها بناهایی ساخته می شوند که حتی در هنگام ساخت هم ضوابط ایمنی را رعایت نمی کنند که خوشبختانه با طرح هایی که سازمان آتش نشانی تهران آورده این امر نسبت به گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است.

موذن با تاکید بر اینکه تامین ایمنی باید به مطالبه شهروندان تبدیل شود گفت: پیوست تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن آغاز راه است چرا که هر سال این موضوع پایش و ارزیابی می شود و باید با جدیت به این موضوع توجه کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد اجتماعی است و نه تنها یک نهاد خدماتی اظهار کرد: ایجاد ساختار مشارکتی مبتنی بر همکاری های بین بخشی، تدوین و اجرای برنامه های مستمر برای همه گروه های سنی و جنسی، تدوین و اجرای برنامه هایی که هدف آنها گروه های آسیب پذیر است و ... از جمله شاخص های 7 گانه جامعه ایمن است.

موذن اضافه کرد: ایمنی مدرسه، کودک، ترافیک، ورزش، محیط کار، بیمارستان، سالمندان و اماکن عمومی پارمتر های اصلی جامعه ایمن است که شهر تهران به دلیل بومی سازی این پارامتر ها دو پارامتر ایمنی مساجد و اماکن عمومی و منازل و اماکن مسکونی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

مشاور عالی شهردار تهران از تشکیل انجمن جامعه ایمن در تهران خبر داد و گفت: امیدواریم با تشکیل این انجمن نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه خاورمیانه نیز فعال بوده و ایده ارائه دهیم.

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۴۰
خبرگزاری مهر |
اشتراک در