تدوین دانش فنی تولید نانو کفپوش‌های پلیمری در کشور

نانوکفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان با ویژگی‌های متنوع استراتژیک در یک شرکت دانش بنیان طراحی و به تولید صنعتی رسید.

پردیس رستم‌زاده، مدیر تحقیق و توسعه این شرکت  گفت: این طرح شامل دانش فنی تولید صنعتی کفپوش‌هایی بر پایه رزین‌های اپوکسی و پلی یورتان با استفاده از نانوذرات و با ویژگی‌های متنوع چون آنتی باکتریال، آنتی استاتیک، مقاوم بودن در برابر سایش و مواد شیمیایی، خود تمیز شوندگی و هوشمندی است.

وی با بیان اینکه نانوکفپوش‌های پلیمری به سه دسته اپوکسی، پلی یورتان و هیبریدی تقسیم می‌شوند افزود: استفاده از نانوفناوری در ساخت این کفپوش‌ها باعث بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی و ایجاد ویژگی‌های جدیدی شده است.

به گفته رستم‌زاده ویژگی اصلی این کفپوش‌ها، یکپارچگی سطح و سرعت بالای نصب آنهاست. یکپارچگی سطح مزایایی از نظر کاربردی و همچنین بهداشتی به همراه دارد.

وی در خصوص موارد استفاده این کفپوش‌ها خاطرنشان کرد: این پوشش در واقع پوشش‌ صنعتی بوده و در کارخانه‌ها، سالن‌های تولیدی، بیماستان‌ها و مراکز درمانی بهداشتی و ... قابل استفاده هستند.

رستم‌زاده تصریح کرد:‌ استفاده از نانو فناوری به صورت صنعتی و درعین حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید مانند خواص آنتی استاتیکی بدون استفاده از شبکه‌بندی حسی است.

وی در پایان افزود: نانوکفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان مشابه داخلی نداشته و هم اکنون توسط این شرکت دانش بنیان به صورت صنعتی تولید می‌شوند.

۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹
ایسنا |
اشتراک در