ساخت جنگل عمودی در ایتالیا برای مقابله با آلودگی هوا

معماران ایتالیایی در ابتکار عملی جدید با ساخت دو آسمان خراش با پوشش کامل جنگلی، نخستین جنگل عمودی جهان را بنا خواهند کرد.

جنگل عمودی یکی از مهمترین راه حل های ممکن برای مقابله با آلودگی هوا است.

ساخت جنگل عمودی در ایتالیا برای مقابله با آلودگی هوا

 این برج های جنگلی که مراحل تکمیلی ساختمانی را پشت سر می گذارند، یکی 110 متر و دیگری 76 متر ارتفاع دارد و میزبان یک هزار درخت 3، 6 و 9 متری خواهند بود.

به گفته طراحان این دو سازه جنگلی مسکونی که علاوه بر درختان بلند، منزلگاه 5 هزار درختچه و 11 هزار گیاه رونده نیز خواهد بود، با تولید اکسیژن و جذب ذرات گرد و غبار و دی اکسید کربن، شهری با آلودگی کمتر و زندگی سبزتر را برای اهالی میلان به ارمغان خواهد آورد.

یکی از اهالی میلان در ایتالیا گفت: مطمئنا وقتی جنگل عمودی تکمیل شود، موجب کاهش غلظت آلاینده های هوا خواهد شد.

یکی دیگر از شهروندان میلانی که در مقابل برج های جنگلی ایستاده بود گفت: با نگاه کردن به این دو ساختمان می توان تصور کرد وقتی این طرح تحقق یابد،نه فقط ما شاهد منظره ای زیبا خواهیم بود که در پاکیزگی هوای شهرمان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

هر میلان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است. یکی دانشجوی ایتالیایی گفت: برای شهری مانند میلان که از آلودگی هوا رنج می برد و با تراکم شهری و نبود جای کافی روبروست، جنگل عمودی یکی از مهمترین راه حل های ممکن برای مقابله با الودگی هوا است که امیدوارم هر چه زودتر تحقق یابد.

در همین حال پرورش سبزیجات و صیفی جات در باغچه های عمودی از دیگر ابتکارعمل های ایتالیایی هاست.

به اعتقاد کارشناسان، ترکیب معماری شهری و بافت گیاهی تنها راه حل ممکن برای مبارزه با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جهان است.

این یک راه حل کارآمد برای مقابله با گازهای گلخانه ای و افزایش کیفیت هوا می باشد. همچینین پاسخی برای ناپدید شدن طبیعت از زندگی مردم است.

۲ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۱۳
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در