همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان برگزار می شود

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل ازˈلهون اسدیˈ اعلام کرد: هدف از برگزاری این همایش ارائه فناوری های نوین ساختمان و اطلاع رسانی جامع و حرفه ای از آخرین دستاوردهای بومی و بین المللی در باره راهکارهای بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان است.

وی افزود: 40 درصد مصرف انرژی به بخش ساختمان اختصاص دارد و کاهش مصرف با استفاده از روش های مهندسی در این بخش در مقیاس کلان در صرفه جویی انرژی کشور تاثیر بسیار خواهد داشت.

اسدی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران 10 برابر ژاپن، هفت برابر اروپا و سه برابر کشورهای حاشیه خلیج فارس است، به قانون هدفمندکردن یارانه ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین هدف های اجرای این قانون، کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور بوده است.

به گفته وی، این همایش سالانه با هدف آگاه سازی جامعه حرفه ای برای رسیدن به اهداف کلان قانون هدفمندسازی یارانه ها و رعایت مقررات ملی ساختمان در مبحث 19 برگزار می شود.

اسدی اظهار کرد: محورهای این همایش شامل شهرسازی، معماری و انرژی پایدار، اقلیم، ساختمان، تاسیسات، اقتصاد، مدیریت ، فن آوری و فرهنگ و انرژی پایدار است.

دومین همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی هشتم و نهم اسفند امسال به همت سازمان بهره وری انرژی ایران، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت گاز، اداره کل محیط زیست و شرکت توزیع برق اصفهان برگزار می شود.
۳ بهمن ۱۳۹۱ ۰۸:۵۰
اشتراک در