سمینار آموزشی "محافظت ساختمان ها در برابر آتش" ، برگزار کننده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور آشنایی هر چه بیشتر مهندسین و جامعه فنی کشور با الزامات، انتظارات و فناوری های ایمنی در برابر آتش، سمینار آموزشی "محافظت ساختمان ها در برابر آتش" را در تاریخ 91/10/27 برگزار می کند.

اهداف سمینار:
ایمنی در برابر آتش یکی از نیازها و الزامات مهم در طرح و اجرای ساختمان ها است. در سال های اخیر به علت گسترش شهرها و ساختمان های بلند از یک طرف و ورود انواع مصالح و سیستم های جدید ساختمانی که بسیاری از آنها قابل اشتغال هستند، خطرات آتش سوزی در ساختمان ها بیشتر شده و باید تمهیدات لازم را برای مقابله با آن به کار برد.
هدف از این سمینار آموزشی، آشنایی بیشتر مهندسین با الزامات، انتظارات و فناوری های ایمنی در برابر آتش است و راه های خروج براساس مقررات مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ارائه می شود. همچنین درخصوص رفتار انواع مصالح و سیستم های جدید ساختمان(بخصوص سیستم های دارای فوم پلی استایرن) در برابر آتش و تمهیدات لازم برای متقاضیان توضیح داده خواهد شد. آزمایش های آتش و مفهوم مقاومت در برابر آتش بحث شده و فناوری های موجود برای تامین مقاومت در برابر آتش برای سازه و عناصر ساختمانی و همچنین اصول طراحی شبکه های بارنده خودکار (اسپرینگلرها) بحث خواهد شد.

محورهای سمینار:
1- اصول و مبانی طراحی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان ها
2- شیمی و فیزیک حریق
3- آشنایی با آزمایش های آتش
4- آشنایی با مقررات و استانداردهای ایمنی در برابر آتش
5- مشخصات راه های خروج
6- رفتار برخی مواد، مصالح و سیستم های ساختمانی در برابر آتش
7- بلوک های سقفی پلی استایرن و ایمنی در برابر آتش
8- طبقه بندی مصالح نازک کاری از نظر ایمنی در برابر آتش
9- آشنایی با محصولات ضد حریق
10- مقاومت در برابر آتش
11- طراحی شبکه های بارنده خودکار (اسپرینگلرها)


هزینه ثبت نام : 1/000/000 ریال

- علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به صفحه الکترونیکی مرکز www.bbrc.ac.ir مراجعه نمایید.
- در صورت تمایل پرداخت به صورت غیرالکترونیکی، هزینه ثبت نام را به حساب سیبا شماره 2173649004004 بانک ملی ایران شعبه آرش مهر،کد شعبه 235 بنام تمرکز وجوه درآمد حاصل از برگزاری دوره های آموزشی خاص واریز نموده و فیش پرداخت شده را با ذکر نام شرکت کننده و سمینار به شماره دورنگار 88259984 ارسال فرمایید.
به علت محدودیت پذیرش، اولویت براساس زمان تکمیل فرم ثبت نام در سایت خواهد بود.
دبیرخانه سمینار : مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بین شهرک قدس و فرهنگیان، خیابان علی مروی
تلفن : 6-88255942 نمابر : 88259984 صفحه الکترونیکی : www.bbrc.ac.ir
۲۴ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۰۵
اشتراک در