تولید پوششهای عایقی مقاوم در صنعت برق

پوششهای عایقی مقاوم در صنعت برق به دست محققان آذربایجان غربی در ارومیه تولید شد.
کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با مشارکت دانشگاه ارومیه موفق شدند برای اولین بار عایقهای پوششی مقاومی را تولید کنند که مانع اتصال و قطعی جریان برق در اثر برخورد شاخه های درختان ، پرندگان و بارشهای آسمانی می شود .
آقای حسنی ناظر این طرح با بیان اینکه با تولید این عایقها کشورمان از واردات این محصول بی نیاز و خودکفا می شود ، افزود : این عایقها با آب گریزی بیشتر و مقاومت در برابر نور خورشید از نمونه خارجی آن به مراتب بهتر و با کیفیت تر هستند.
وی افزود: هزینه تولید هرعدد عایق 50هزارریال است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت : کارشناسان این شرکت با آزمایشات مختلف مقاومت این عایق در برابر ولتاژهای بالا تا 37 کیلوولت را تایید کرده اند در حالی که نمونه های خارجی این محصول قدرت مقاومت بین 27 تا 30 کیلو ولت را دارند .
آقای کاظمی کیا از برنامه ریزی برای تولید انبوه این محصول خبر داد و افزود : هزینه تولید این محصول یک سوم مشابه خارجی آن است و تولید انبوه این محصول صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشورمان به همراه خواهد داشت .
حسن زاده استاد دانشگاه ارومیه و محقق طرح هم گفت : مواد اولیه این محصول در معادن کشور وجود دارد و کشور ما از وارد کردن مواد اولیه پوششهای عایقی مقاوم بی نیاز است .
وی افزود : مراحل تحقیق و تولید این محصول چهار سال طول کشیده است .
این دست آورد اخیرا در نمایشگاه صنعت برق در تهران عرضه شد که مورد استقبال شرکتها ، کارشناسان و دست اندرکاران این صنعت قرار گرفت .
با تولید پوششهای عایقی مقاوم کشورمان درردیف 10 کشور اول تولید کننده این محصول قرار گرفت .
۱۹ دی ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در